به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، یعقوبعلی نظری ظهر امروز در حاشیه افتتاح قرارگاه مرکزی خدمات سفر فرمانداری مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اماکنی برای اسکان موقت و اضطراری زائران در مشهد پیشبینی شده که با توجه به شرایط و اولویتها این اماکن در اختیار زائران قرار میگیرد و اولویت نخست با هتلها و مسافرخانهها و دیگر مراکز اقامتی رسمی است.
وی افزود: پس از آن مدارس، مساجد و حسینیهها و سالنهای ورزشی برای اسکان زائران در نظر گرفته شده و در ادامه در صورت نیاز از ظرفیت اماکن دولتی مانند ادارات نیز بهرهگیری خواهد شد.
نظری تصریح کرد: اکنون زمینه مشارکت و میزبانی مردم از زائران حضرت رضا(ع) فراهم شده و مجاوران بارگاه منور رضوی میتوانند از فرصت پیش آمده استفاده کرده و در اجر معنوی میزبانی از زائران حضرت رضا(ع) شریک شوند.
رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از برخی موکبهای خدمترسانی به زائران در خیابان امام رضا(ع) مشهد و ایستگاه تاکسیرانی در ورودی بابالجواد بازدید و در ادامه از آغاز فعالیت خدمات حمل و نقل زائران با صندلی چرخدار در خیابانهای منتهی به حرم بازدید کرد.
داوطلبان مردمی در چهار محور اصلی منتهی به حرم مطهر رضوی به صورت رفت و برگشت زائران ناتوان و کمتوان را برای زیارت جابهجا میکنند، برای این خدمت حدود هزار صندلی چرخدار پیشبینی شده است.
استاندار خراسان رضوی در بازدید از قرارگاه عملیاتی خدمات رسانی به زائران به صورت آزمایشی با شماره تلفن 37045-051 تماس گرفته و نحوه پاسخگویی و راهنمایی تلفنی زائران را بررسی کرد.
نظری در این بازدید با بیان اینکه با دقت و حوصله راهنمایی زائران انجام شود، گفت: در پاسخگویی تلفنی به زائران از افراد سوال شود که خانوادگی هستند یا انفرادی و این که تمایل دارند در چه نوع مرکز اقامتی اسکان داشته باشند.
سید جواد موسوی، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان خراسان رضوی نیز اظهارداشت:در این قرارگاه عملیاتی تمام دستگاههای خدمترسانی به زائران به صورت متمرکز برای رسیدگی به شکایات زائران، اسکان، راهنمایی و هدایت زائران مسقر شدهاند.
وی ادامه داد: این قرارگاه در خیابان امام رضا(ع) نبش امام رضا(ع) 13 که بیشترین زائران از این مسیر تردد میکنند، مستقر شده تا در دسترس مستقیم زائران قرار داشته باشد و به راحتی و در کمترین زمان ممکن به شکیات یا مشکل زائران رسیدگی شود.
موسوی تصریح کرد:شماره تلفن 37045 – 051 برای تماس زائران با این قرارگاه پیشبینی شده و زائران برای هرگونه سوال، انتقاد، پیشنهاد، شکایت از خدمات اسکان، پذیرایی، حمل و نقل، بهداشت و غیره یا دریافت راهنمایی برای مکان اسکان میتوانند با این شماره تلفن تماس بگیرند.
موسوی با بیان این که 30 خط تلفن برای پاسخگویی به زائران پیشبینی شده است، یادآور شد: بازرسان مراکز اقامتی استان به صورت شبانهروزی در این مرکز حضور دارند و پاسخگوی تلفن زائران هستند.
انتهای پیام/282/ح
∎
نظر شما