شناسهٔ خبر: 56237094 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صبح‌نو | لینک خبر

شکوه اربعین از «تهران» تا «ری»

صاحب‌خبر -

آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی که طی دو سال گذشته تحت‌تاثیر شیوع بیماری کرونا بود، امسال با رعایت نکات بهداشتی، پرشورتر از همیشه همزمان با سراسر کشور ،دیروز شنبه ۲۶شهریور در میدان امام‌حسین(ع) تهران آغاز و دلدادگان حسینی، مراسم اربعین را به‌سمت قبله تهران پیاده‌روی کردند.
دیروز ایران اسلامی شاهد صحنه‌های باشکوهی از عشق و ارادت مردم به خاندان عصمت و طهارت(ع) بود.
از روزهای قبل، بیش از یکهزار و ۷۰۰موکب در تمامی مسیرهای منتهی به کربلای 
ایران زمین، حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برپا شد تا پذیرای زائرانی باشد که جان‌شان اینجا جا مانده و دل‌شان راهی نینوا و بین الحرمین شده است.
دیروز تمامی مسیرهای چهارگانه شهرری که برای پیاده‌روی روز اربعین حسینی و مراسم جاماندگان پیش‌بینی شده بود، با تلاش نیروهای شهرداری سیاهپوش شد، از 
علم و کتل‌های نصب‌شده گرفته تا پارچه‌های مشکی که سرتاسر مسیر را پوشاندند.
دیروز صدها نفر از اتباع کشور افغانستان، در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران شرکت کردند تا ثابت کنند که امام‌حسین(ع) به نژاد، قوم یا ملیت خاصی تعلق ندارد و عشق و ارادت ایشان در قلوب تمامی آزادیخواهان جهان موج می‌زند.
صدها نفر از برادران و خواهران افغانستانی ساکن در مناطق مختلف استان تهران، همراه با مردم خداجو  و عزادار حسینی ایران اسلامی، در میسر از پیش تعیین‌شده پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی 
حضور یافته و عشق و ارادت خود را به سومین امام شیعیان جهان ابراز داشتند.
این افراد درحالی‌که لباس سیاه بر تن داشته و برخی نیز کودکان خردسال خود را به همراه داشتند، از عشق و ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت سخن گفته و در مصیبت اهل‌بیت عصمت و طهارت بر  سر و سینه زدند.
 
کودکان هم به عشق ارباب آمدند
کودکان تهرانی که همراه با پدران و مادران در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کرده‌اند، با حضور در غرفه کودک، ارادت خود به امام حسین (ع)و خاندان عصمت و طهارت(ع) را به تصویر کشیدند.
کودکان تهرانی تصاویری از کربلای معلی و صحنه‌هایی از عاشورا را نقاشی و رنگ‌آمیزی کردند تا خود را همراه با کاروان آل‌الله در اربعین حسینی تصور کنند. نقاشی‌های کودکان که بر دیوارهای شهر نصب شده بود در معرض دید عموم قرار گرفت.
 
خدمت‌رسانی پایگاه‌های مختلف 
در راهپیمایی اربعین حسینی
در حاشیه برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی به لطف امام‌حسین(ع)، همه در خدمت‌گزاری و ارائه خدمات مختلف به مردم سهیم بودند و هیچ کمبودی احساس نمی‌شد؛ از پخش‌ نذری‌های مختلف گرفته تا مشاوره، طبابت کمک به سالمندان و کودکان در این مسیر ارائه می‌شود.
دوستداران اباعبدالله‌الحسین(ع) در دیگر  نقاط استان تهران نیز همچون ورامین، قرچک، پیشوا، قلعه‌نو، کهریزک و باقرشهر، این آیین را با راهپیمایی به جا آوردند و از راه دور به امام‌حسین(ع) و یاران باوفای ایشان عرض ارادت کردند.

نظر شما