شناسهٔ خبر: 56236570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صبح‌نو | لینک خبر

سید حسن نصرالله:

پذیرش ضمانت آمریکا، به قربانگاه رفتن است

صاحب‌خبر -

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت اربعین امام‌حسین(ع) گفت که مقاومت هرگز از حقوق لبنان کوتاه نخواهد آمد و اجازه برداشت گاز از میدان «کاریش» را به رژیم‌صهیونیستی نمی‌دهد. امام‌حسین(ع) گفت که مقاومت هرگز از حقوق لبنان کوتاه نخواهد آمد و اجازه برداشت گاز از میدان «کاریش» را به رژیم‌صهیونیستی نمی‌دهد.
سیدحسن نصرالله در ادامه به مناسبت‌های روزهای اخیر پرداخت و به جنایت «صبرا و شتیلا» اشاره کرد و گفت که این جنایت در ۴۰سال پیش فقط علیه فلسطینی‌ها نبود، بلکه علاوه‌بر ۳۵۰۰شهید فلسطینی، ۱۹۰۰شهید لبنانی نیز به شهادت رسیدند.
او تاکید کرد که جنایت صبرا و شتیلا، بزرگ‌ترین و شنیع‌ترین جنایت در تاریخ مبارزه اعراب و رژیم‌صهیونیستی است و عاملان آن هنوز مجازات نشده‌اند و عاملان آن برخی گروه‌های لبنانی بودند که در همکاری با رژیم‌صهیونیستی دست به آن زدند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس در پاسخ به کسانی که می‌گویند: «لبنان ما با لبنان شما فرق دارد.» گفت: «بله جنایت صبرا و شتیلا جزئی از فرهنگ شماست و الحمدلله ما شبیه شما نیستیم. شما این جنایت را مرتکب شدید و دست‌تان به آن آلوده است، این چهره حقیقی شماست. فرهنگ شما فرهنگ مرگ است. اما فرهنگ زندگی و حیات برای کسانی است که جنوب را آزاد کردند، بدون اینکه یک مرغ را بکشند و هنگامی که جنوب را آزاد کردیم در پی انتقام‌گیری برنیامدیم.»
سید حسن نصرالله سپس تاکید کرد که ضمانت‌های آمریکا نه از لبنانی‌ها و نه از فلسطینی‌ها در جنایت صبرا و شتیلا حمایت نکرد. مردم فلسطین اکنون به این نتیجه حتمی رسیده‌اند که مذاکرات هیچ ثمره‌ای ندارد و تنها گزینه مقابل‌شان مقاومت است.
او افزود: «هر کسی ضمانت‌های آمریکا را بپذیرد، همانند کسی است که پذیرفته مردان و زنان و کودکانش را برای ذبح به قتلگاه ببرد.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به شور مقاومت در کرانه باختری و عملیات‌های شهادت‌طلبانه جوانان فلسطینی گفت که رژیم‌صهیونیستی گمان می‌کرد نسل جوانان فلسطینی قدرت مبارزه ندارند و نسل اینترنت و فیس‌بوک هستند و این همان نقطه‌ای است که دشمن خطای محاسباتی کرد و به مشکل خورد.
 
استخراج از میدان گازی کاریش، خط قرمز حزب‌الله
 او در بخش دیگر سخنان خود به موضوع میدان گازی «کاریش» و دست‌اندازی رژیم‌صهیونیستی به آب‌های سرزمینی لبنان پرداخت و گفت که مقاومت تنها راه بازیابی حقوق است و این هدف با التماس به دست نمی‌آید.
دبیرکل حزب‌‌الله لبنان با تاکید بر لزوم یکپارچه شدن همه نیروهای مقاومت گفت که تنها امید لبنانی‌ها، فلسطینی‌ها و سوری‌ها برای دستیابی به خاک و نفت و گاز و کرامت‌شان، مقاومت است.
او درخصوص ترسیم مرزهای دریایی گفت که لبنان در مقابل یک فرصت طلایی است تا با برداشت منابع خود در بستر دریا، بحران‌های اقتصادی، معیشتی و اصلی خود را از میان بردارد.
سید نصرالله افزود: «اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را تا قبل از اینکه لبنان به خواسته‌های بر حق خود برسد، نمی‌دهیم. مقامات صهیونیست گفتند که استخراج از کاریش را از ماه سپتامبر آغاز خواهند کرد اما آن را به عقب انداختند.»
رهبر مقاومت لبنان سپس تاکید کرد: «آغاز استخراج گاز از میدان کاریش خط‌قرمز ماست. تمامی تهدیدات دشمن هیچ تاثیری بر ما ندارد چشم‌مان بر کاریش است و موشک‌های‌مان به سمت میدان کاریش نشانه رفته است.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش پایانی به موضوع کمک انرژی ایران اشاره کرد و گفت: «برادران‌مان در جمهوری اسلامی ایران وعده کمک به لبنان در حوزه انرژی برق داده‌اند و هیاتی از وزارت انرژی به‌زودی به تهران خواهند رفت تا درباره پرونده کمک‌های ایران گفت‌و‌گو کنند و برادران ایرانی از روز اول برای کمک به لبنان و مردم لبنان اعلام آمادگی کرده‌اند.» او در پایان تاکید کرد که سختی‌ها و دشواری‌ها هراندازه لبنان را احاطه کرده باشد، چاره‌ای جز پیروزی وجود ندارد و مردم منطقه باید اراده خود را تحمیل کنند.

نظر شما