شناسهٔ خبر: 56225283 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

امریکا؛ قهرمان اجتناب‌ناپذیر مسابقات جهانی کشتی

تیم ملی کشتی آزاد امریکا در آستانه کسب عنوان قهرمانی تیمی مسابقات جهانی صربستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" روز دوم کشتی آزاد مردان مسابقات جهانی در بلگراد صربستان دیشب خاتمه یافت و ایالات متحده آمریکا و ایران در نیمه‌های مسیر از بقیه تیم‌ها جلوتر هستند. در ادامه خلاصه ای از آنچه تاکنون در مسابقات رقم خورده با نتایج به روز شده تیم‌ها پس از روز دوم رقابت‌ها را بررسی می‌کنیم؛

* کلید قهرمانی در دست آمریکا است

سه کشتی‌گیر تیم ایالات متحده آمریکا که روز جمعه به رقابت پرداختند، توماس گیلمن، کایل دیک و جیدن کاکس، ۲۰ امتیاز تیمی ارزشمند را برای ایالات متحده به دست آوردند و به فینال رسیدند. تیم ایران هم با صعود تنها یک کشتی گیر به فینال - کامران قاسم پور (۹۲ کیلوگرم) - به طور قابل توجهی عقب افتاد.
علاوه بر کشتی گیرانی که به فینال راه یافتند، تیم ایالات متحده آمریکا در سه بازی رودررو مقابل ایران پیروز شد تا برتری را در اختیار بگیرد.  در وزن ۷۴ کیلوگرم، کایل دیک در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۲ بر ۲ مقابل یونس امامی از ایران پیروز شد. سپس در فینال وزن ۷۹ کیلوگرم جردن باروز بار دیگر محمد نخودی را برای طلا شکست داد و در وزن ۸۶ کیلوگرم، دیوید تیلور در دیدار انتقامی مقابل حسن یزدانی با نتیجه هفت بر یک پیروز شد. این تلاش باعث می شود که تیم ایالات متحده با ۵۳ امتیاز برتری تیمی کارش را در روز شنبه آغاز کند.

10 تیم برتر فعلی در مسابقات کشتی آزاد مردان را ببینید:

۱)آمریکا/ ۱۳۸ امتیاز
۲) ایران/ ۸۵ امتیاز
۳)گرجستان/ ۴۸ امتیاز
۴)اسلواکی/ ۳۵ امتیاز
۵)ژاپن/ ۳۳ امتیاز
۶)ترکیه/ ۳۱ امتیاز
۷)قرقیزستان/ ۳۰ امتیاز
۸)قزاقستان/ ۲۵ امتیاز
۹)مغولستان/ ۲۴ امتیاز
۱۰)بلغارستان/ ۲۲ امتیاز

*راند بعدی رقابت آمریکا و ایران

سه وزن پایانی مسابقات امروز و از ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد که کشتی گیران دسته های ۶۱ کیلوگرم، ۶۵ کیلوگرم و ۹۷ کیلوگرم به روی تشک می روند. از این سه وزن، فقط کایل اسنایدر و محمدحسین محمدیان در یک سمت جدول هستند.  این دو پتانسیل این را دارند که در نیمه نهایی با یکدیگر دیدار کنند، دومین دیداری که از ژانویه 2020 و پس از پیروزی محمدحسین بر اسنایدر انجام خواهد شد.
همچنین امشب کشتی گیران امریکایی در اوزان ۵۷ کیلوگرم، ۷۴ کیلوگرم و ۹۲ کیلوگرم، همگی برای کسب مدال به تشک خواهند رفت که در آن برد ۵ امتیازی است.  تنها مسابقه رودرروی این مسابقات بین ایران و امریکا در وزن ۹۲ کیلوگرم است که جیدن کاکس در بازی انتقامی مقابل کامران قاسم پور قرار خواهد گرفت. کاکس به ویژه بعد از شکست در بازی نیمه نهایی سال گذشته با نتیجه ۳ بر ۳ به قاسم پور، سخت به دنبال جبران است.
با این حساب در حالی که هنوز کشتی های زیادی در صربستان باقی مانده است، تیم ایالات متحده آمریکا در حال نزدیک شدن به کسب عنوان قهرمان تیمی است.

نظر شما