شناسهٔ خبر: 56196019 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

راه اندازی سامانه مظنه‌های خرید و فروش ارز توافقی

صاحب‌خبر -
با راه اندازی سامانه ای جدید، مردم و فعالان بازار ارز از این پس می‌توانند علاوه بر حجم معاملات، میانگین موزون نرخ ها، نرخ پایانی روز قبل و درصد تغییر نسبت به نرخ پایانی روز قبل انواع ارزها را از طریق سایت WWW.ICE.IRمشاهده کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روابط عمومی بازار متشکل ارزی با انتشار اطلاعیه ای دراین باره اظهار داشت : بازار متشکل معاملات ارز ایران با افزودن سامانه مربوط به جدول عمق بازار به سامانه معاملات این شرکت ، علاوه بر افزایش شفافیت بازار، امکان تحلیل بیشتر را برای مردم، فعالان و معامله گران بازار ارز فراهم کرد.
براین اساس ،مردم و فعالان بازار ارز می‌توانند از این پس علاوه بر حجم معاملات، میانگین موزون نرخ ها، نرخ پایانی روز قبل و درصد تغییر نسبت به نرخ پایانی روز قبل و ۱۰ مظنه خرید و فروش ارز توافقی دلار و یورو را از طریق سایت این مجموعه به آدرس WWW.ICE.IR مشاهده کنند.
این اطلاعیه افزود: از امروز مظنه‌های قیمتی ۱۰ سفارش خرید و فروش ارز‌های دلار و یورو توافقی درسامانه جدید به نمایش در آمده است و مردم از این پس با مشاهده واقعیت بازار در لحظه، می‌توانند به جای کانال‌های غیررسمی برای کسب اطلاعات قیمت دلار و یورو، با مراجعه به سایت بازار متشکل ارزی از وضعیت قیمت دلار و یورو توافقی آگاه شوند.
براین اساس ، نرخ اعلامی بازار متشکل معاملات ارز ایران نرخ بین بانکی و بین صرافی است و کشف نرخ هم توسط اعضا این بازار صورت می‌گیرد. مردم در کشف نرخ و معاملات ارز بازار متشکل ارزی حضور ندارند؛ اما در زمان مراجعه به صرافی می‌توانند ارز مورد نیاز خود را با حداکثر یک درصد بالاتر از نرخ کشف شده روی تابلوی معاملات بازار متشکل معاملات ارز ایران دریافت کنند.
همچنین مجموعه‌های پردازش اطلاعات مالی مجوز دار از بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار می‌توانند با ارائه درخواست رسمی، اطلاعات تابلوی بازار متشکل معاملات ارز ایران را در قالب API یا وب سرویس دریافت کنند. بانک ها، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) و … هم می‌توانند این دسترسی را برای دریافت اطلاعات تابلوی معاملات بازار داشته باشند.

نظر شما