شناسهٔ خبر: 56194711 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

امکان نظارت لحظه‌ای بر انبارهای سازمان اموال تملیکی از سال آینده

صاحب‌خبر -
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خریداری تمامی انبارها و ایجاد سامانه نظارت برخط و لحظه‌ای بر فعالیت انبارها را از جمله برنامه‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در دولت سیزدهم دانست.
به گزارش شادا، علی جمشیدی با اشاره به اینکه ۱۳۸ انبار داریم که از این تعداد فقط ۲۴ انبار در مالکیت سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی است و بقیه اجاره‌ای است، گفت: این انبارها یک سوله است و ۸۳ درصد کل انبارهای سازمان اجاره‌ای است. مجموع این انبارها ۱۶۰ هزار متر مربع است که سالانه ۲۴ میلیارد تومان اجاره بابت این انبارها پرداخت می‌کنیم.
وی بیان کرد: وقتی انبار غیر تملیکی باشد نمی‌توانید استانداردها را رعایت کرده، اطفای حریق و تعمیرات اساسی انجام داد. همچنین نمی‌توان این انبارها را تجهیز کرد. در همین راستا در یک سال اخیر به‌اندازه ۶ سال گذشته انبار خریداری کردیم. یعنی ۶۴۰۰ مترمربع به مجموع انبارهای تملیکی اضافه کردیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اموال تملیکی اظهار داشت: ۷۵ درصد کالاهایی که وارد انبارهای سازمان می‌شود، به مردم برمی‌گردد. یعنی فقط ۲۵ درصد کالاهای وارد شده به انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی فروخته می‌شود و منظور از برگشتن به مردم یا بازگرداندن آن کالاست یا پرداخت پول آن به صاحبان کالاهاست.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی کردیم که سالی ۲۰ درصد از انبارها را تملک کنیم. یعنی در طول ۴-۵ سال کل انبارهای اجاره‌ای به انبارهای تملیکی تبدیل می‌شوند و استان‌های هرمزگان، بوشهر، آذربایجان غربی و خوزستان استان‌های هدف ما هستند و این استان‌ها در اولویت خریداری انبارها قرار دارند.
جمشیدی گفت: همچنین به دنبال این هستیم که نظارت بر ۵۰ درصد از کل انبارها خریداری و مکانیزه شده برخط ولحظه ای شود. البته قفسه‌بندی ونظارت برخط کل انبارها در کشور تا یک سال آینده انجام خواهد شد.
درهمین حال، معاون
بهره برداری وفروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی هم گفت: بیش از ۷۷۶ میلیارد تومان انواع ماشین آلات، لوازم الکترونیکی، خودرو و موتورسیکلت، تجهیزات پزشکی و پوشاک در مزایده ۲۶۰ این سازمان به فروش می‌رسد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سعید غلامی‌باغی با بیان اینکه هر ماه یک مزایده بصورت سراسری در همین راستا برگزار می‌شود، گفت:مزایده شماره ۲۶۰ بعنوان پنجمین مزایده در سال جاری از طریق آگهی در روزنامه‌های
کثیر الانتشار و درج در پایگاه اطلاع رسانی رسمی سازمان به اطلاع تمامی فعالان اقتصادی در سطح کشور رسیده و بازدید از کالا‌ها از روز پنجشنبه ۱۷ شهریور آغاز و به مدت ۱۰ روز تا تاریخ ۲۷ شهریور ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه ۳۰ استان در این مزایده مشارکت فعال داشته و دسته بندی‌های کالایی عرضه شده به بیش از ۱۲۵۰ فقره می‌رسد، قیمت پایه کارشناسی این کالا‌ها را بیش از ۷۷۶ میلیارد تومان دانست و گفت: ماشین آلات صنعتی راهسازی، لوازم الکترونیک و خانگی، خودرو و موتورسیکلت، تجهیزات پزشکی و پوشاک به شرط صادرات عمده‌ترین کالا‌هایی هستند که در این مزایده به فروش می‌رسد.

نظر شما