شناسهٔ خبر: 56180240 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یک مطالعه: 5 دقیقه پیاده روی بهترین راه برای آرام کردن گریه نوزادان است

صاحب‌خبر -

شفقنا- بهترین پاسخ علم برای آرام کردن نوزادانی که گریه می‌کنند 5 دقیقه پیاده‌روی است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از فرانس24؛ این استراتژی تسکین‌دهنده مبتنی بر شواهد از آزمایش‌های انجام‌شده در ژاپن و ایتالیا حاصل شده است که روز سه‌شنبه در مجله «Current Biology» منتشر شد.

نویسندگان مقاله ابراز امیدواری کردند که این یافته بتواند به نفع والدینی باشد که استرس دارند یا کم تجربه هستند.

این تیم قبلاً «واکنش حمل نوزاد» را در پستاندارانی که بچه‌هایی را به دنیا می‌آورند که قادر به مراقبت از خود نیستند، مانند موش، سگ، میمون و انسان، مورد مطالعه قرار داده بودند.

وقتی این حیوانات بچه های خود را برمی دارند و شروع به راه رفتن می کنند، بچه ها ساکت و مطیع می شوند و ضربان قلبشان کند می شود.

محققان 21 جفت مادر و نوزاد 0 تا 7 ماهه را انتخاب کردند و آنها را تحت چهار شرایط آزمایش کردند: حمل در حین حرکت، ثابت نگه داشتن توسط مادران نشسته، دراز کشیدن در گهواره ساکن یا دراز کشیدن در گهواره متحرک.

هنگام حمل و نقل نوزادان، گریه و ضربان قلب در عرض 30 ثانیه کاهش یافت. هنگامی که آنها را تکان می دادند تأثیر مشابهی وجود داشت، اما این تاثیر مثل در حالت بی حرکت نگه داشتن آنها نبود. این نشان می دهد که بر خلاف تصورات، نگه داشتن مادر برای آرام کردن کودک کافی نیست و واکنش حمل و نقل عامل مهمی است.

در مرحله بعد، آنها به مدت پنج دقیقه به تأثیر حمل نوزادان نگاه کردند و دریافتند که این فعالیت باعث خوابیدن 46 درصد از آنها شد و 18 درصد دیگر در دقیقه بعد به خواب رفتند.

بر اساس مجموع یافته‌های این مطالعه، محققان پروتکلی را برای تسکین و بهبود خواب توصیه کردند: نوزاد را پنج دقیقه در آغوش بگیرید و راه بروید، سپس بنشینید و پنج تا هشت دقیقه دیگر قبل از خواباندن او را نگه دارید.

خبر اصلی را در فرانس24 ببینید

نظر شما