شناسهٔ خبر: 56134300 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وزیر صحت عامه افغانستان:

تجارب بی‌نظیر پزشکی کشور ایران در افغانستان کاربرد دارد

وزیر صحت عامه افغانستان گفت: تجارب بی‌نظیر کشور ایران در حوزه پزشکی و بهداشت و درمان طی بیش از چهار دهه گذشته، در افغانستان کاربرد زیادی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

 

مشهد- خبرنگار کیهان:

«صاحب قلندر عباد» و هیئت همراه در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود: در بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین در دیدار با مسئولان وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران شاهد پیشرفت‌های بسیاری در موضوعات مختلف خدمات‌رسانی به مردم بودیم که حتی این خدمات نسبت به سایر کشورهای منطقه و اروپایی از شرایط مطلوبی برخوردار است.
وی ادامه داد: همکاری مشترک دو کشور ایران و افغانستان با درک شرایط متقابل می‌تواند باعث ایجاد فرصت ویژه‌ای در بهبود سلامت مردم کشور افغانستان شود، زیرا سلامت و بهداشت مردم از نظر اسلام از هر سیاستی به دور است.
وزیر صحت عامه افغانستان با اشاره به مراودات مردم دو کشور اظهار کرد: این آمادگی در افغانستان برای تکمیل طرح‌های زیرساختی بهداشتی، تکمیل بیمارستان و ایجاد مراکز تخصصی در کنار همکاری‌های علمی مراکز دانشگاهی و بهداشتی وجود دارد تا موجب ارتقای سطح سلامت و بهداشت مردم افغانستان شود.
دکتر عباد افزود: افغانستان سعی دارد با همسایگان خود رابطه خوبی ایجاد کند و هم اکنون دارای امنیت پایداری هستیم و سرمایه‌گذاران در موضوع بهداشت و درمان، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: انجام این دیدارها با هدف پیدا کردن ظرفیت همکاری مشترک باید به مفاهمه خوبی تبدیل شود.
یعقوبعلی نظری ادامه داد: افغانستان برای ما، فقط همسایه نیست بلکه اشتراکات بسیاری در موضوعات مختلف دینی، زبان، تاریخ و تمدن بین دو کشور وجود دارد و این ارتباطات مستحکم، زمینه همکاری بیشتر را فراهم می‌کند.

نظر شما