شناسهٔ خبر: 56085292 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی ایلام

ترافیک سنگین در جاده‌های استان ایلام موجب ایجاد گره‌های ترافیکی کور و غیر قابل تصور شده است که می‌طلبد زائران اربعین حسینی با توجه به اعلام ستاد مرکزی اربعین از آمدن به ایلام و مرز مهران که بسته شده ‌پرهیز کنند.

صاحب‌خبر -

ترافیک سنگین در جاده‌های استان ایلام موجب ایجاد گره‌های ترافیکی کور و غیر قابل تصور شده است که می‌طلبد زائران اربعین حسینی با توجه به اعلام ستاد مرکزی اربعین از آمدن به ایلام و مرز مهران که بسته شده ‌پرهیز کنند.

ترافیک سنگین در جاده‌های استان ایلام موجب ایجاد گره‌های ترافیکی کور و غیر قابل تصور شده است که می‌طلبد زائران اربعین حسینی با توجه به اعلام ستاد مرکزی اربعین از آمدن به ایلام و مرز مهران که بسته شده است پرهیز کنند.

آن چه در فیلم زیر می‌بینید ساعت 2:26 دقیقه بامداد امروز جمعه 18 شهریور ماه و کنار گذر شرقی ایلام‌، محدوده پل ارغوان به سمت میدان قرآن (خیابان شهید ربابه کمالی) است که امکان تردد را برای هر رهگذری ناممکن کرده است.

با این وصف انتظار مسئولان استانی و کشوری بر آن است تا زائران اربعین حسینی ب مدیریت سفر خود فعلا از حرکت به سمت مهران به جد خودداری کنند چراکه این مرز بسته شده است.

2 میلیون تردد خودرو در جاده‌های ایلام ثبت شد

سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، از تردد دو میلیون خودرو در جاده‌های ایلام در ایام اربعین خبرداد و اظهار داشت:  این میزان تردد وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: طی این مدت (هفتم لغایت 16 شهریورماه) 229 هزار و 929 خودرو وارد استان و 145 هزار و 116 خودرو نیز از استان خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام بیان کرد: بیشترین میزان تردد در این مدت در محورهای صالح آباد- مهران و سرابله – ایلام بوده است.

وی با اعلام اینکه امکانات حمل و نقل و اتوبوس در مرز مهران برای انتقال زوار به شهرهای خود مهیاست، یادآور شد: مسافران و زائران ایرانی و خارجی در برگشت به کشور هیچ‌گونه مشکلی برای سفر به شهرهای مناطق خود ندارند.

ترافیک نیمه سنگین در معابر منتهی به مرز شلمچه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان گفت: مسیرهای منتهی به مرز شلمچه دارای ترافیک نیمه‌سنگین هستند.

سرهنگ فرید کریمی‌زاده اظهار کرد: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی با همکاری سایر نیروهای انتظامی با تمام توان برای سهولت تردد زائران اربعین حسینی در مسیرهای منتهی به مرز شلمچه مستقر هستند .

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی در خصوص وضعیت تردد خودروها در مسیر منتهی به مرز شلمچه گفت: با توجه به پایش‌های صورت گرفته معابر منتهی به مرز شلمچه دارای بار ترافیکی بالا و در برخی مقاطع نیمه‌سنگین گزارش شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان بیان کرد: رانندگان و زائران عتبات لطفا با مدیریت سفر خود ما را در کاهش بار ترافیکی مرز شلمچه کمک کنند تا تردد به صورت روان باقی بماند.

سرهنگ کریمی زاده به رانندگان توصیه کرد: از عجله و شتاب در رانندگی دوری کرده و از وسایل ارتباطی مانند تلفن همراه و صحبت با سرنشینان که موجب انحراف ذهن و تمرکز رانندگی می شود، جدا خودداری کنند.

ترافیک پرحجم در محورهای منتهی به مرزهای خوزستان /محدودیت تردد کامیون‌ها و تریلرها در محور اهواز

رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به ترافیک پرحجم و سنگین در محورهای منتهی به مرزهای استان، از اعمال محدودیت تردد کامیون‌ها و تریلرها در محور اهواز - خرمشهر خبر داد.

سرهنگ رضا دولتشاهی در خصوص آخرین وضعیت محورهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه اظهار کرد: در محورهای منتهی به مرزها خرمشهر یعنی محور اهواز به خرمشهر و اهواز به سوسنگرد و چذابه مشکل ترافیکی وجود ندارد؛ در این محورها ترافیک روان اما پر حجم و گاهی اوقات سنگین است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مشکل ما در خصوص برگشت زائران است. متاسفانه چهارشنبه شب در محور هندیجان، به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی راننده خودرو از مسیر خارج شد و موجب فوت و مصدومیت تعدادی از زائران شد.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: با توجه به اینکه هیچ محدودیت و ممنوعیتی در محورها وجود ندارد رانندگان حتما به ویژه در برگشت خوب استراحت کنند و حتی الامکان در روز تردد کنند تا به سلامت به مقصد برگردند.

دولتشاهی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: تنها در محور اهواز خرمشهر محدودیت تردد کامیون ها و تریلرها اعمال شده است تا زائران به راحتی تردد و با خیال راحت از این مسیر تردد کنند.

نظر شما