شناسهٔ خبر: 56066317 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار ورزش جهان

صاحب‌خبر -
 
 
اخراج توخل از سرمربیگری چلسی 
باشگاه چلسی به همکاری‌ با سرمربی آلمانی خود پایان داد.
باشگاه چلسی دیروز به طور رسمی توماس توخل را درست یک روز پس از شکست یک بر صفر آبی‌پوشان لندنی مقابل دینامو زاگرب در دور اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، از سمت سرمربیگری این تیم اخراج کرد.
این مربی 49 ساله در ماه ژانویه 2021 بود که پس از جدایی از پاری‌سن‌ژرمن هدایت چلسی را برعهده گرفت و این تیم را به یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی در سوپرجام اروپا و یک قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها رساند. چلسی فصل جدید لیگ برتر انگلیس را هم با فراز و نشیب آغاز کرده و از 6 بازی اولش، 3 برد، یک تساوی و دو شکست به دست آورده است و در حال حاضر با 10 امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی این رقابت‌هاست. از گراهام پاتر سرمربی برایتون به عنوان گزینه اصلی هدایت چلسی یاد شده است، این در حالی است که مربیانی همچون مائوریسیو پوچتینو و زین‌‌الدین زیدان نیز می‌توانند گزینه‌های مدنظر مدیران چلسی باشند.
افشای ارقام نجومی پاداش 
و حقوق پاری‌سن‌ژرمن به امباپه
یک رسانه آمریکایی مبالغی که باشگاه پاری‌سن‌ژرمن برای نگه داشتن کیلیان امباپه در این تیم به او پرداخت می‌کند را افشا کرده است.
نشریه نیویورک تایمز آمریکا مدعی شد باشگاه پاری‌سن‌ژرمن در ابتدای تابستان برای منصرف کردن کیلیان امباپه از رفتن به رئال مادرید برای او امتیازات مالی ویژه‌ای در نظر گرفته که در تاریخ بی‌سابقه است.امباپه در بخشی از مصاحبه جدید خود با نیویورک تایمز مدعی شد که به خاطر پیشنهاد مالی پاریسی‌ها در این تیم نمانده است چرا که به هر تیم دیگر هم می‌رفت پول درمی‌آورد هرچند بعید است که هیچ تیمی در دنیا حاضر می‌شد پولی را بدهد که پاریسی‌ها وعده‌اش را داده بودند. طبق گزارش رسانه آمریکایی پاری‌سن‌ژرمن نه تنها به امباپه برای سه سال 251 میلیون یورو حقوق در نظر گرفته است - سالی 83 میلیون یورو - بلکه به او به عنوان پاداش تمدید قراردادش 125 میلیون یورو دیگر هم پرداخته است. به این ترتیب مالکان قطری باشگاه صرفاً برای اینکه امباپه برای سه سال دیگر در پارک دو پرنس نگه دارند، مجموعاً 376 میلیون یورو هزینه کرده‌اند. پاداش پاریسی‌ها به امباپه بابت تمدید قراردادش در تاریخ نظیر ندارد. هیچ تیمی پیش از این برای بازیکنی آزاد و فاقد قرارداد چنین رقمی را به عنوان پاداش در نظر نگرفته بود.
بنزما به دربی مادرید می‌رسد؟
کریم بنزما سه شنبه شب گذشته برابر سلتیک مصدوم شد و هنوز مدت زمان دوری او از میادین مشخص نیست. رئال یازده روز دیگر باید به مصاف اتلتیکو برود و شاید کریم این بازی حساس را از دست بدهد.
سه شنبه شب گذشته رئال مادرید توانست در زمین سلتیک 0-3 پیروز شود و گام اول در دور گروهی لیگ قهرمانان را محکم بردارد. رئال در جریان این بازی، کریم بنزما و ادر میلیتائو را به دلیل مصدومیت از دست داد. بنزما در دقیقه 29 بازی به دلیل مصدومیت از ناحیه زانوی راست، تعویض شد و جای خود را به ادن‌هازارد داد.  هرچند کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال، در پایان بازی گفت که مصدومیت این دو بازیکن جدی نیست اما به نظر شرایط کریم بنزما چندان مناسب نیست و ممکن است او چند هفته به دور از میادین باشد. بنزما هنگام خروج از ورزشگاه و در پاسخ به سؤال خبرنگار مارکا با ناراحتی گفت که فعلا چیزی مشخص نیست.یازده روز دیگر دربی مادرید در پیش است و هدف اصلی این است که کریم برابر اتلتیکو به میدان برود اما احتمال غیبت او در این بازی بزرگ نیز وجود دارد.

نظر شما