شناسهٔ خبر: 56039848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از ابتدای محرم؛

۱۲۰ دستگاه اتوبوس از اردبیل به مرزها اعزام شده‌ است

اردبیل-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: تمام تمهیدات لازم برای جابه‌جایی زائران در راهداری استان انجام و تاکنون ۱۲۰ دستگاه اتوبوس از اردبیل به مرزها اعزام شده‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کلیم‌الله وثوقی ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی اعزام زائران اربعین حسینی با بیان اینکه تمامی ارگان‌ها برای انجام هرچه بهتر این سفر بسیج شده‌اند، اظهار کرد: تمام تمهیدات لازم برای جابه‌جایی زائران در راهداری استان انجام و تاکنون ۱۲۰ دستگاه ناوگان عمومی و اتوبوس از اردبیل به مرزها اعزام شده است.

وی به اعزام ۳ دستگاه ماشین آلات و کانکس در قالب ۱۵ نفر نیروی انسانی برای استقرار در پارکینگ برکت پایانه شهید حاج قاسم سلیمانی مرز مهران اشاره کرد و گفت: نرخ کرایه‌ها به مدیران شرکت‌ها و ترمینال‌ها ابلاغ شده و در طول اجرای طرح نمایندگان راهداری در کنار بازرسان تعزیرات و صنعت و معدن نظارت ویژه بر نرخ کرایه‌ها خواهند داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: نرخ مصوب جابه‌جایی زائران از شهر اردبیل به پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی در مهران برای اتوبوس ۲۵ نفره ۵۲۳ هزار تومان، اتوبوس ۳۲ نفره ۴۴۱ هزار تومان و اتوبوس ۴۴ نفره ۳۵۷ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وثوقی جلوگیری از اخذ وجوهات اضافی را از وظایف مهم بازرسان در ترمینال‌های مسافری دانست و خاطرنشان کرد: در این خصوص بنرهایی چاپ و کرایه‌ها بر روی آن درج شده تا مسافران و زائران از نرخ کرایه‌ها اطلاع کامل داشته و در این زمینه هرگونه شکایت خود از گران فروشی را به اداره کل اطلاع دهند.

وی افزود: در ۵ مرحله نیروی انسانی و ماشین آلات به مرزهای خروجی اعزام شده‌اند و طی روزهای آینده نیز ۲۳ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری جهت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی به مرز مهران اعزام خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: پیش‌بینی شده در سال جاری حدود پنج میلیون زائر از کشور ایران به سمت مرزها تردد داشته باشند که در این میان وظیفه راهداری بسیار خطیر بوده و تاکنون مشکلی در جابجایی زائران وجود نداشته و تمام تلاش‌ها بر این است تا بازگشت زائران نیز در صحت و سلامتی کامل انجام شود.

نظر شما