شناسهٔ خبر: 56036884 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

اسکوچیچ یا کی روش، مساله این است؛

نیمکت تیم ملی دست نیافتنی تر از همیشه

مهدی تاج یک هفته پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال در یک برنامه تلویزیونی به صراحت اعلام کرد که اگر رییس فدراسیون فوتبال شود، اسکوچیچ را برکنار و برای آوردن کارلوس کی‌روش تلاش خواهد کرد. اکنون بعد از گذشتن یک هفته از انتخاب جنجالی وی به عنوان رئیس فدراسیون هنوز ابهامات درباره نیمکت تیم ملی وجود دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پارسینه؛ در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران با دراگان اسکوچیچ، موفق شد به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کند، شایعه‌ها همچنان درباره برکناری او و انتخاب سرمربی جدید وجود دارد. تمام این شایعات از زمانی شروع شد که مهدی تاج در یک انتخابات جنجالی به ریاست فدراسیون فوتبال درآمد و این موضوع را مطرح کرد که کارلوس کی روش به ایران باز خواهد گشت تا هدایت تیم ملی را برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بر عهده بگیرد.

اما نکته اینجاست که همه می‌دانیم که تیم ملی فوتبال اصلا فرصتی برای تغییر مربی ندارد و از وضعیت مطلوبی برای حضور در جام جهانی برخوردار نیست. بنابراین، این استرس و تنشی که تاج در خصوص آمدن یا نیامدن کی روش همراه خود آورده آنهم در آستانه جام جهانی، فقط شرایط را از اینی که هست برای تیم ملی بدتر می‌کند.

مهدی تاج سرانجام رئیس فدراسیون فوتبال شد و حالا ثانیه شماری برای محقق‌کردن وعده انتخاباتی‌اش شروع شده است. تاج، ولی شجاعت و صراحت زمان کاندیدا بودنش را کنار گذاشته و با سکوت درباره نیمکت تیم ملی واکنش نشان می‌دهد. اما در فضای ورزش ایران این موضوع جدی گرفته شده و هر روز تحلیل‌های مختلفی درباره بازگشت کی روش به تیم ملی ایران ارائه می‌شود و شایعات در این مورد رو به فزونی است.

همزمان کارلوس کی‌روش رقبای دیگری هم پیدا کرده است. عنوان شده که نگاه برخی سیاست‌مداران نه کارلوس کی‌روش بلکه متوجه مربی ایرانی است. اینجاست که برای چندمین بار دوباره اسم علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، به میان آمده و از او به‌عنوان جدی‌ترین گزینه نیمکت تیم ملی در جام جهانی یاد می‌شود. حداقل این خواسته‌ای است که عده‌ای از دولتمردان دارند و در پی محقق‌کردن آن هستند.
 
 

نظر شما