شناسهٔ خبر: 56025886 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

داورزنی: شکل برگزاری رقابت‌ها ایراد دارد

تقابل ایران و برزیل در مسابقات والیبال قهرمانی جهان/تلاش شاگردان عطایی برای عبور از قهرمان 3 دوره المپیک

رئیس‌فدراسیون والیبال گفت: حذف ۳ تیم از بین ایران، برزیل، ژاپن، فرانسه، صربستان و آرژانتین در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان در شأن این رقابت‌ها نیست.

صاحب‌خبر -
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
تیم ملی والیبال ایران امشب از ساعت 23:30 در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف برزیل خواهد رفت. شاگردان بهروز عطایی در گروه خود بعد از هلند در جایگاه دوم قرار گرفتند، درحالی‌که برزیل با اقتدار و صدرنشینی به جمع ١۶ تیم نهایی راه یافت. 
تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی مرحله گروهی خود به مصاف تیم ملی والیبال هلند رفت و با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد. این شکست در حالی برای والیبال ایران به دست آمد که ملی‌پوشان ایران صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کرده بودند و برای صدرنشینی در گروه خود در این بازی مقابل هلند قرار گرفتند. در پایان مرحله مقدماتی تیم‌های برزیل (سه برد و ۹ امتیاز) و ایران (دو برد و پنج امتیاز) در رتبه‌های پنجم و دوازدهم جدول قرار گرفتند تا حریف یکدیگر در مرحله یک هشتم نهایی شوند.
برزیل در ۱۵ بازی از ۱۸ بازی قبلی خود مقابل ایران در تورنمنت‌های بزرگ جهانی پیروز شده است. اخیرا، برزیل در VNL (لیگ ملت‌های واالیبال) امسال حریفان خود را در ست‌های مستقیم شکست داد. سه پیروزی ایران مقابل برزیل همگی در مسابقات لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۴ به دست آمده است.
برزیل با کسب 3 طلای المپپیک یکی از پرافتخارترین تیم‌های والیبال جهان است. این تیم در لیگ ملت‌های والیبال نیز 9 عنوان قهرمانی به‌دست آورده و از شانس‌های کسب عنوان نخست رقابت‌های قهرمانی جهان به حساب می‌آید.
انتقاد داورزنی از شکل برگزاری رقابت‌ها 
محمدرضا داورزنی رئیس‌فدراسیون والیبال پیش از این بازی حساس در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: بازی ایران و برزیل و همچنین دیدار ژاپن و فرانسه و جدال صربستان و آرژانتین جزو بی‌رحمانه‌ترین مسابقات قهرمانی جهان است که در این مرحله هر کدام از این تیم‌ها حذف شوند نشان‌دهنده مدل نامناسب برگزاری قهرمانی جهان است و ایراد دارد. همه این تیم‌ها از قدرت‌های حال حاضر والیبال جهان هستند که حذف هر کدام از آنها در این مرحله شایسته مسابقات قهرمانی جهان نیست.
وی درباره اینکه نتیجه بازی ایران و برزیل را چگونه پیش‌بینی می‌کند، گفت: برد و باخت هیچ کدام از این دو تیم قابل پیش‌بینی نیست. ایران برای ارائه یک نمایش خوب از والیبال پا به میدان خواهد گذاشت و مردم بازی زیبایی از بلندقامتان خواهند دید و فرزندان ایران عزیز تلاش خواهند کرد بهترین عملکرد را داشته باشند.
داورزنی در پایان خاطرنشان کرد: از مردم خوب کشورم تقاضا دارم ملی‌پوشان والیبال ایران را برای این بازی مهم دعا کنند.
برزیل شکست‌ناپذیر نیست
اما آیا تیم ملی والیبال می‌تواند برابر برزیل به پیروزی برسد؟! جهانگیر سید عباسی از پیشکسوتان والیبال در این باره می‌گوید: هر اتفاقی ممکن است در والیبال بیفتد. برزیل یکی از بهترین تیم‌های دنیاست اما ما ثابت کرده‌ایم اگر کم اشتباه بازی کنیم، ‌ هر چند شانس برزیل روی کاغذ زیاد است اما می‌توانیم برنده شویم.
او به نقطه ضعف و قوت برزیل اشاره و بیان کرد: برزیل نقطه ضعف اساسی ندارد و جزو تیم‌هایی است که والیبال مدرنی را ارئه می‌دهد. این تیم از نظر فنی متفاوت از تیم‌های دیگر است و جزو والیبال‌های مرجع محسوب می‌شود اما این دلیل بر شکست ناپذیربودن تیم نیست. حمله برزیل نقطه قوتش است و اگر بتوانیم سرویس خوب بزنیم و با دفاع روی تور حمله آنها را دچار مشکل کنیم، می‌توانیم برنده شویم.
سیدعباسی به عملکرد تیم ملی در دور مقدماتی قهرمانی جهان اشاره و بیان کرد: با دو برد و یک باخت حریف برزیل در یک هشتم نهایی شدیم. از این نظر که دو تیم را بردیم نتیجه بدی نبود اما می‌توانستیم هلند را هم ببریم و حریف اوکراین شویم. می‌شد بهتر از این کار کرد و نتیجه گرفت اما فکر می‌کنم نتایج تیم در مجموع ضعیف‌تر از لیگ ملت‌ها بود.
او نقطه ضعف تیم ملی ایران در خطای تیمی دانست و گفت: هرچند رقبایمان در قهرمانی جهان نسبت به لیگ ملت‌ها ضعیف‌تر بود اما خطای تیمی بالایی داشتیم. نتوانستیم مثل لیگ ملت‌ها دریافت کنیم، توپ‌های برگشتی را بخوانیم و سرویس بزنیم.
پیشکسوت والیبال در مورد دلیل افزایش خطای تیمی ایران گفت: بعضی از بازیکنان ما برای اولین بار به تیم ملی وارد شده، در شرایط سخت قرار نگرفته‌اند و تجربه بین‌المللی ندارند. این نوسانات برای تیمی که تازه در این مسابقات شرکت می‌‌کند، وجود دارد. از طرفی به نظر من خستگی دلیل دیگر است چون چند ماهی در اردو و مسابقات مختلف حضور داشتند.
برزیل ضعف‌های زیادی دارد
از سوی دیگر امیر حسینی پاسور سابق تیم ملی هم در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا عنوان داشت: برزیل تیم خوب و قدرتمندی است اما ضعف‌های زیادی دارد که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم و پیروز شویم. اگر سرویس‌های خوبی بزنیم و سرعت تیم برزیل را از کار بیندازیم، ‌توانایی پیروزی را داریم.
او در واکنش به قول بهروز عطایی سرمربی تیم ملی مبنی بر ارتقای جایگاه ایران نسبت به دور قبل مسابقات گفت: از نظر اسمی و بازیکنی نسبت به لیگ ملت‌ها بهتر شده و مصدوم‌هایمان اضافه شده‌اند. قطعا تیم باید بهتر کار می‌کرد اما مشکلاتی قبل از سفر به وجود آمد که در روحیه کل تیم تاثیرگذار بود. نمی‌شود از این قضیه گذشت اما آقای عطایی مربی خوبی است و می‌تواند این قضیه را جمع و جور کند.
امیر حسینی درباره عملکرد تیم ایران در مرحله مقدماتی قهرمانی جهان هم گفت: بازیکنان بد کار نکردند اما مقداری از نظر روحی و روانی نسبت به لیگ ملت‌ها افت کرده‌اند که امیدوارم در بازی با برزیل برنده شوند. ین همان تیمی است که در لیگ ملت‌ها هم بازی کرد. فکر می‌کنم مقداری اعتماد به نفس و عطش کم شده است. از طرفی در دفاع روی تور و دفاع داخل میدان نسبت به مسابقات قبل ضعیف عمل کردیم. امیدوارم در بازی با برزیل با تمهیدات کادر فنی این دو فاکتور اصلاح شود. 

 

برچسب‌ها:

نظر شما