شناسهٔ خبر: 5602330 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان خواستار شد:

ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ سازی تقریب

آیت‌الله شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، اظهار داشت: اقداماتی که فرقه‌گرایی و اختلافات طایفه‌ای و مذهبی را دامن می‌زند، مردود است و باید از کارهایی که منجر به شکاف بین مسلمانان می‌شود، اجتناب کرد.

صاحب‌خبر -
ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ سازی تقریب
خبرگزاری تقریب (تنا):

قبلان از علما و روحانیون خواست که در سخنرانی‌ها و فعالیت‌های تبلیغی خود، هر گونه فرقه گرایی بین مسلمانان را نفی و اقدامات تکفیری را رد نمایند.

نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان گفت: علمای مسلمان می‌توانند با تدبیر خود، زمام امور در جهان اسلام را به دست بگیرند و امت اسلامی را به سوی وحدت و انسجام سوق دهند. 

آیت الله قبلان ضمن تاکید بر ضرورت همراهی رسانه‌های گروهی در فرهنگ‌سازی تقریب و وحدت اسلامی، افزود: متاسفانه برخی از رسانه ‌های عمومی و شبکه‌های ماهواره‌ای در راستای خواست دشمنان اسلام گام بر می دارند و مدام در برنامه‌های خود به اختلافات دامن می‌زنند. 

وی تصریح کرد: چنین اقداماتی به صلاح امت اسلامی نیست و دشمنان اسلام تنها کسانی هستند که از به وجود آمدن فرقه‌گرایی مذهبی بین مسلمانان سود می‌برند. 

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان اظهار داشت: دولت‌های اسلامی هم باید پشتیبانی خود از جریانات اختلاف برانگیز و فتنه‌جو را متوقف کنند. 

عبدالامیر قبلان با تاکید بر ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ‌سازی تقریب، خاطرنشان کرد: امت اسلامی در مرحله حساس و خطیری از حیات خود به سر می‌برد و هر گونه اقدام ناصواب، قبل از هر چیز و هر کس گریبان فرد خطاکار را خواهد گرفت.

این عالم برجسته لبنانی سیره پیامبر و ائمه اطهار‌ (ع)‌ را منهج روشنی برای رفتار در دنیای معاصر توصیف کرد. 


نظر شما