شناسهٔ خبر: 56019475 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ارتش اسرائیل: به احتمال زیاد، یک سرباز اسرائیلی ابوعاقله را کشته است

صاحب‌خبر -

شفقنا- ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که به احتمال زیاد، یک سرباز این رژیم خبرنگار مشهور فلسطینی را به اشتباه به قتل رسانده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، «آویخای ادرعی»، سخنگوی عرب زبان ارتش رژیم صهیونیستی عصر امروز (دوشنبه) در یک رشته پیام در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، نتایج نهایی تحقیقات ارتش این رژیم در مورد حادثه تیراندازی منجر به کشته شدن «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی شبکه خبری «الجزیره» قطر در اواسط ماه مه گذشته را منتشر کرد.

به نوشته ادرعی، نتیجه گیری نهایی تحقیقات ارتش اسرائیل این گونه بوده است: نمی توان به طور قطعی مشخص کرد که چه کسی عامل قتل ابوعاقله بوده است، اگر چه این احتمال بزرگ وجود دارد که این روزنامه نگار به اشتباه به ضرب گلوله ارتش اسرائیل در جریان تیراندازی به کسانی که به عنوان افراد مسلح فلسطینی تشخیص داده شدند، کشته شده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل در ادامه نیز با استناد به نتایج تحقیقات درباره قتل خبرنگار فلسطینی الجزیره، مدعی شد که یک احتمال دیگر نیز همچنان وجود دارد مبنی بر این که ابوعاقله به ضرب گلوله افراد مسلح فلسطینی که به سوی مکان حضور وی تیراندازی کردند، به قتل رسیده است.

ادرعی در این باره افزود: با پایان یافتن تحقیقات، تمامی اطلاعات به بازرسی دادستانی کل نظامی (اسرائیل) منتقل شد و پس از بررسی و بازرسی همه جانبه حادثه و با استناد به تمامی داده های موجود، دادستان کل نظامی به این نتیجه رسید که بر اساس شرایط حادثه، هیچ شبهه ای نسبت به ارتکاب جرمی جنایی که شروع تحقیقات جنایی نزد پلیس نظامی را توجیه کند، وجود ندارد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در پایان نیز با اشاره به این که ارتش این رژیم از کشته شدن ابوعاقله «ابراز تاسف» می کند، ادعا کرد: آزادی مطبوعات و حفاظت از امنیت خبرنگاران، از جمله ارزش های اصلی و سنگ بنای دمکراسی اسرائیل هستند و ارتش اسرائیل نیز به آنها پایبند و متعهد است.

این در حالی است که پیش از این، تحقیقات جداگانه دادستانی کل فلسطین، شبکه الجزیره و همچنین شماری از رسانه های خبری معروف آمریکا از قبیل خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، شبکه خبری «سی ان ان» و روزنامه های «واشنگتن پست» و «نیویورک تایمز»، به این نتیجه رسیده بودند که ابوعاقله به ضرب گلوله نیروهای ارتش اسرائیل کشته شده است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز با استناد به اطلاعات دریافتی خود از جمله از ارتش اسرائیل و دادستانی کل فلسطین، تایید کرده که گلوله منجر به کشته شدن این خبرنگار مشهور فلسطینی، توسط نیروهای امنیتی اسرائیل شلیک شده است.

نظر شما