شناسهٔ خبر: 56006513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان برپا می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان با هدف معرفی ظرفیت‌های حوزه صنعتی و معدنی و گسترش مراودات تجاری برپا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان،  ایرج حسن پور در جلسه برنامه‌ریزی برپایی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کراچی مرکز اقتصادی پاکستان، اظهار داشت: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کراچی کشور جمهوری اسلامی پاکستان با برنامه‌ریزی انجام شده در تاریخ 25 تا 28 آذرماه برپا می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان افزود: این رویداد مهم با همکاری و مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و همراهی اداره‌کل صمت سیستان و بلوچستان، اتاق بازرگانی زاهدان و اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان و‌ شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از شاخص‌های حمایت و رونق بخشیدن به تولید، حضور واحد‌های تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است، گفت: اهمیت برگزاری نمایشگاه در کشور پاکستان به دلیل اینکه این کشور دروازه شبه قاره هند محسوب می‌شود که شامل کشورهای پاکستان، هند و همسایگان هندوستان بوده و تقریباً یک سوم جمعیت جهان در این محدوده ساکن هستند، فرصت خوبی برای حضور محصولات تولیدی ایران در بازار بزرگ این منطقه را فراهم می‌کند.

حسن پور ادامه داد: افزایش سطح مراودات تجاری با کشورهای همسایه از اولویت‌های اقتصادی در دولت سیزدهم محسوب می‌شود و برگزاری نمایشگاه یکی از ابزارهای توسعه تجارت با کشور همسایه است.

انتهای پیام/393/

نظر شما