شناسهٔ خبر: 55987203 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گلایه کارآفرین جوان و نمونه کشور از عدم همکاری شرکت توزیع برق

در زمانی که بسیاری از شرکت ها در دوران پاندمی کرونا دچار مشکلات شدید شده و یا کاهش رشد داشته اند، آقای مجتبی شیرین پاسخ رستمی مدیرعامل شرکت آجر سفال کلت با حفظ

صاحب‌خبر -

در زمانی که بسیاری از شرکت ها در دوران پاندمی کرونا دچار مشکلات شدید شده و یا کاهش رشد داشته اند، آقای مجتبی شیرین پاسخ رستمی مدیرعامل شرکت آجر سفال کلت با حفظ روند موجود با برنامه ریزی درست و حساب شده و اتکا به رهنمودهای مقام معظم رهبری برای افزایش تولید توانست ضمن حفظ میزان تولید و منابع خود به گسترش نیز بپردازد. 

آقای  مجتبی  شیرین  پاسخ رستمی  که در سال  1400  به عنوان  کارآفرین  اشتغالزا و  نمونه کشور  از طرف  گروه های تخصصی وزارت صمت، اقتصاد و  تحقیقات دانشگاهی انتخاب شد و توانست ضمن حفظ منابع انسانی به جذب و تربیت نیروهای نخبه بپردازد. ایشان موفق شد سرمایه گذار ی بزرگی در آموزش منابع انسانی در صنایع استان انجام دهد و جز یکی از 50 واحد نمونه کشوری  قرار گرفت که بالاترین میزان اشتغالزایی را دارا می باشد. 

 کلت

 آقای شیرین پاسخ می گوید: 

اشتغالزایی مستقیم برای 250 نفر و غیر مستقیم برای بیش از 1000 نفر: 

مجموعه آجر سفال کلت عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات آجر سفال در شمال کشور توانسته به صورت مستقیم برای 250 نفر و به طور غیرمستقیم برای بیش از 1000 نفر اشتغالزایی کند و در سختترین شرایط اقتصادی نه تنها تعدیل نیرو انجام ندهد، بلکه با اقدامات مناسب رفاهی و آموزشی در راستای جذب، نگه داشت و پرورش نیروهای متخصص قدم بردارد. 

آجر کلت

مشکلات بزرگ برای کارآفرینی در کشور:   

امروزه مشکلات بزرگی مانند عدم دسترسی به تکنولوژی های روز دنیا و عدم تامین قطعات، انرژی بر بودن تکنولوژی سنتی و عدم دسترسی به منابع انسانی متخصص و همچنین رکود در بازار مخصوصا بازار ساختمان و مصالح ساختمانی از چند جهت به صنایع فشار وارد می کنند و صنایع بعد از دوسال در تلاشند که خسارت ناشی از پاندمی کرونا را جبران کنند و در این بین متاسفانه بعضی از ارگان ها که وظیفه تامین زیرساخت مورد نیاز صنایع را دارند کم لطفی نموده و سنگ جلو پای کارآفرینان و صنایع می گذارند.

توزیع برق مازندران

عدم همکاری شرکت توزیع برق 

متاسفانه با وجود نام گذاری سال 1401 به »سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین« شرکت توزیع برق در بهار و تابستان با قطع برق به صورت برنامه ریزی شده به علت عدم توانایی تامین برق کشور و یا غیر برنامه ریزی شده که به علت نبود تاسیسات مناسب برای انتقال برق می باشد مانع حرکت صنایع کشور بوده و عملا با این کار نفس حرکت صنایع را گرفته اند و تمام صنایع با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

از طرفی بارها مسئولین تامین برق مدعی شدند که با مدیریت مناسب، از قطع برق منازل جلوگیری کردند که این روش مدیریت کردن عملا باعث ضربه به صنایع و به دنبال آن در کوتاه مدت و میان مدت باعث تعدیل نیروی کارخانجات و حتی تعطیلی بعضی از صنایع شده و فشار جبران ناپذیری به مردم و اقتصاد کشور وارد می نمایند.  

عدم تحقق وعده ها توسط مسئولین:  

با توجه به خواسته مقام معظم رهبری  برای تسهیل فرآیند اشتغال زایی و کمک به کارآفرینان مسئولین ادارات برق همواره وعده به بهبود شرایط می دهند ولی همچنان تغییری حاصل نمی شود و خسارات سنگینی به چرخه تولید وارد می نماید و مانع تحقق شعار »سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین« برای صنایع می شود. توقع میرود با استناد به سخنان مقام معظم رهبری مسئولین با تسهیل شرایط و عدم مانع تراشی و ایجاد زیر ساختهای مورد نیاز کمک کنند که صنایع بتوانند در جهت اشتغال زایی پیش بروند. 

نظر شما