شناسهٔ خبر: 55977830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست فرمانداری قصرشیرین:

کمیته امداد امام (ره) زائران نیازمند مسیر زیارت کربلا را مساعدت کند

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: کمیته امداد امام (ره) با توجه به رسالت بسیار خطیری که در کمک رسانی دارد، زائرانی را که در مسیر زیارت کربلا نیازمند کمک هستند مساعدت و یاری رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد حیدری» عصر شنبه در نشستی با مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه در محل فرمانداری قصرشیرین، افزود: کمیته امداد یکی از نهادهای انقلابی و اثرگذار جمهوری اسلامی است که بنا به دستور امام راحل تاسیس شد و تا کنون خدمات ارزنده ای به محرومان و نیازمندان جامعه ارائه کرده است.

وی اظهار داشت: خانواده های تحت پوشش این نهاد در شهرستان قصرشیرین نیازمند تداوم و تقویت کمک های استان هستند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین تصریح کرد: با پرداخت وام های اشتغالزا و تقویت و بازتوانی این خانوارها کمیته امداد در راستای خودکفایی آنها کمک کند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه هم در این نشست گفت: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی افراد بی بضاعت در استان هزینه شده است.

«پیمان ترکمانه» افزود: این میزان اعتبار برای ۲ هزار و ۲۰۰ خانواده هزینه شده که بخشی از فعالیت های کمیته امداد استان کرمانشاه است.

وی در ادامه گفت: طی ماه آینده جشن خودکفایی خانواده های توانمند را برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری همایش بزرگ اربعین گفت: با وجوی که عضو ستاد اربعین نیستیم اما از هر گونه کمک با بضاعتی که داریم دریغ نخواهیم کرد.

وی گفت: اربعین یک برنامه ارزشمند الهی است که باید با دل و جان در این مسیر کمک کرد.

خسروی نزدیکترین مرز به کربلای معلی

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی د ر شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی  - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند. همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

نظر شما