شناسهٔ خبر: 55977530 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مردم را علاوه بر مدرسه‌سازی به حوزه مدرسه‌داری می‌آوریم

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: قرار است به صورت ویژه نقش و حضور مردم را در حوزه مدرسه‌داری علاوه بر مدرسه‌سازی داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ احمد محمودزاده با اشاره به اینکه همه معلمان طرح مهرآفرین شامل رتبه‌بندی خواهند شد، اظهار کرد: معلمان نیازمند شرکت در آزمونی هستند که آموزش و پرورش تا اوایل مهرماه برگزار خواهد کرد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت:در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از 131 راهکار در 61 راهکار به مشارکت اشاره شده و در سند تحول دولت مردمی هم یکی از راهبردهای اصلی، مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش است.

گسترش مدارس غیردولتی وابسته

وی افزود: قرار است به صورت ویژه نقش و حضور مردم را در حوزه مدرسه داری علاوه بر مدرسه سازی داشته باشیم، سیاست ما در آینده، در کنار مدارس غیردولتی حقیقی، گسترش مدارس غیردولتی وابسته حقوقی است و مدارس غیردولتی وابسته ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دارند که اگر بالفعل شوند کمک حال آموزش و پرورش کشور خواهند بود و باید با تسهیل فرآیندها و بازنگری در قوانین، زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیکوکاری، خیرین و به‌کارگیری توان نهادهای دولتی و غیردولتی، مذهبی و انقلابی، زمینه‌ساز تحول در آموزش و پرورش کشور باشیم.

محمودزاده ادامه داد:همه بخش‌های دولتی و حاکمیتی باید توجه ویژه‌ای به نظام تعلیم و تربیت به عنوان مهم ترین عامل انتقال ارزش‌های ملی و دینی و اندیشه‌های ناب اسلامی داشته باشند تا مدرسه و معلم هم بتوانند در اجرای سند تحول و دستیابی به اهداف متعالی آن نقش‌آفرینی کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی بیان کرد: آنچه که باید ملموس باشد مشارکت در اداره مدرسه است و امروز مدل اول آن را در مجتمع بوتراب شهرستان خوی استان آذربایجان غربی می‌بینیم که افتتاحیه آن با حضور وزیر آموزش و پرورش صورت پذیرفت و در اداره این نوع مدارس هم خیر و هم آموزش و پرورش با محوریت حاکمیتی بودن نظام آموزش و پرورش نقش دارند.

وی متذکر شد:مردمی سازی این نیست که اولیا فقط در مسائل مالی و کمک‌های نقدی به مدرسه حضور یابند بلکه باید همه جانبه و نقش آفرین کمک‌های فکری و مدیریتی به مدرسه داشته باشند و زمینه مشارکت اولیاء را برای ارتقا کیفی آموزش و پرورش در همه ابعاد فراهم سازیم.

وی در پاسخ به این پرسش که حقوق و مزایای پرسنل و معلمان مدارس خیر ساز عام‌المنفعه را چه کسی تأمین می‌کند، عنوان داد: چون مدرسه‌هایی مانند مجتمع آموزشی تربیتی بوتراب غیرانتفاعی عام‌المنفعه است و شهریه از دانش‌آموزان دریافت نمی‌کنند، فعالیت‌ها و انجام امور، مشارکتی و توافقی است و تا اندازه‌ای که برای آموزش و پرورش امکان‌پذیر است به این مدارس نیروهای تخصصی می‌دهد و پرداخت حقوق این نیروها را نیز برعهده می‌گیرد، لذا بخشی به عهده آموزش و پرورش است و بخش اعظم آن نیز از آورده‌های خیری از قبیل اجاره مکان‌های ورزشی و فرهنگی و سالن‌های مدرسه، خارج از ساعات آموزشی از طریق مدیریت مدرسه تأمین خواهد شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی تاکید کرد: در مدل مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش شهریه درس رسمی و دروس فوق برنامه به هیچ عنوان از دانش‌آموزان گرفته نمی‌شود و کاملا رایگان است و امیدواریم در سطح کشور توسط خیرین مورد استقبال قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما