شناسهٔ خبر: 55940277 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نتایج لیگ های معتبر اروپایی؛

پیروزی لیورپول، منچسترسیتی و آرسنال در لیگ جزیره/ برد یوونتوس در سری آ با درخشش ولاهوویچ

صاحب‌خبر -
پیروزی لیورپول، منچسترسیتی و آرسنال در لیگ جزیره/ برد یوونتوس در سری آ با درخشش ولاهوویچ
خبرگزاری اریا- لیورپول در مصاف با نیوکاسل به هر سه امتیاز دست یافت. 
به گزار آریا، لیورپول در دیدار خانگی مقابل نیوکسل ابتدا از حریف عقب افتاد ولی به لطف گلهای فیرمینو و کاروالیو موفق شد 2-1 به پیروزی برسد. لیورپول که در چهار هفته اول فصل جدید لیگ برتر تنها موفق به کسب چهار امتیاز شده بود با توجه به پیروزی درخشان هفته گذشته که با نتیجه 9-0 مقابل بورنموث به دست آمد با روحیه بالاتر نسبت به هفته‌های گذشته قدم به دیدار خانگی مقابل نیوکسل گذاشت. لیورپولی‌ها تا دقیقه 90+8 با تساوی 1-1 به کار خود ادامه می‌دادند و به لطف گل کاروالیو در آخرین ثانیه‌ها موفق شدند به سه امتیاز باارزش دست پیدا کنند.

- منچسترسیتی برای دومین بازی متوالی با درخشش و هت تریک ارلینگ هالند به پیروزی رسید. منچسترسیتی و ناتینگهام فارست در چارچوب بازی های هفته پنجم فصل 23-2022 لیگ برتر انگلیس به مصاف هم رفتند که در نهایت منچسترسیتی با نتیجه 6-0 پیروز شد. در این دیدار ارلینگ هالند که فقط 69 دقیقه بازی کرد، در همان 38 دقیقه ابتدایی بازی موفق به هت تریک شد. خولیان آلوارز نیز موفق به ثبت بریس شد تا برای اولین بار در لیگ برتر انگلیس گلزنی کرده باشد. ارلینگ هالند در بازی قبلی منچسترسیتی مقابل کریستال پالاس نیز موفق به هت تریک شده بود و برای دومین بازی متوالی هت تریک کرد.

- آرسنال در هفته پنجم لیگ برتر انگلیس در مقابل استون ویلا قرار گرفت. آرسنال در هفته پنجم لیگ برتر انگلیس در فصل 2022-2023 میزبان استون ویلا بود که در نهایت توانست با نتیجه 2-1 از سد شاگردان استیون جرارد در استادیوم امارات لندن بگذرد. در نیمه اول بازی و در دقیقه 30، گابریل ژسوس با پاس گل تیرنی آرسنال را جلو انداخت و به رغم فرصت های زیادی که آرسنال و استون ویلا داشتند نتیجه تا اواخر نیمه دوم تغییری نداشت. داگلاس لوئیز که یک دقیقه قبل به عنوان یار جایگزین وارد زمین شده بود در دقیقه 74 توانست بازی را به تساوی بکشاند و می توانست تعویض طلایی استیون جرارد لقب بگیرد اما آرسنال خیلی زود، 3 دقیقه بعد، در دقیقه 77 توسط مارتینلی گل دوم را به استون ویلا زد و به سرعت برتری اش را پس گرفت. حالا شاگردان میکل آرتتا با 5 بازی و 5 برد مقتدرانه در صدر جدول لیگ برتر انگلیس ایستاده اند و شروعی طوفانی در این فصل لیگ برتر داشته اند.

- بیانکونری به یک پیروزی خانگی ارزشمند دست یافت. شاگردان الگری کار چندان سختی مقابل اسپتزیا نداشتند. در چارچوب هفته چهارم رقابت های سری آ، یوونتوس از ساعت 23:15 دقیقه میزبان اسپتزیا بود و با گل‌های ولاهوویچ و میلیک این تیم را شکست داد. آنچه که شیرینی این پیروزی را کمی کم رمق تر کرد، مصدومیت شدید شزنی در نیمه اول بود. بازی با تسلط یوونتوس بر میدان آغاز شد؛ ولاهوویچ خیلی زود و در دقیقه 9 از روی ضربه ایستگاهی برای بیانکونری گلزنی کرد، به مانند دیدار ابتدای هفته برابر آاس رم. در ادامه مطابق معمول یوونتوس از شدت حملات خود کاست و اسپتزیا بازی را در اختیار گرفت، آنها حتی در میانه نیمه اول دروازه شزنی را باز کردند اما بررسی صحنه گل را مردود اعلام کرد. 
بازی بدون اتفاق خاصی در نیمه اول در حال اتمام بود که دقیقه 43 شزنی از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شدیدی شد و جای خود را به پرین داد. در نیمه دوم بازی نسبتا متعادل دنبال شد و دو تیم موقعیت های خوبی روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند؛ یوونتوس در دو موقعیت فرصت داشت تا اختلاف را بیشتر کند اما یک بار ضربه سر بازیکن این تیم به تیرک عمودی دروازه اسپتزیا برخورد کرد و یک بار هم دنیلو موقعیتی عالی را در حالت تک به تک از دست داد. در دقایق پایانی بازی، آرکادیوش میلیک خرید جدید یوونتوس در محوطه جریمه توپ دریافتی از میرتی را با چرخشی زیبا و ضربه‌ای دقیق به گل تبدیل کرد.

نظر شما