شناسهٔ خبر: 55936877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه خواجه نفس:

تالاب بین المللی گمیشان احیا شود

امام جمعه اهل سنت خواجه نفس شهرستان گمیشان، گفت: ضروری است تالاب بین المللی شهرستان گمیشان احیا شود.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آخوند «امان گلدی حنفی» در همایش «سفیران محیط زیست» که با حضور علما، روحانیون و مؤثرین اهل سنت گلستان در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد، اظهار کرد: خشک شدن این اکوسیستم 20 هزار هکتاری از معضلات بزرگ شهرستان بوده و پیامدهای منفی برای مردم به همراه دارد.

به گفته وی؛ این تالاب زمانی محل معیشت بسیاری از مردم شهرستان و حتی استان بوده و خشک شدن آن باعث بروز ریزگردهایی در استان شده است.

این روحانی اهل سنت غرب گلستان با اذعان بر آیات متعددی که در قرآن کریم بر حفظ و صیانت از محیط زیست وجود دارد، تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی و خدادادی که برای بقای زندگی انسان لازم است از وظایف شرعی مسلمانان است.

وی افزود: محیط زیست پیرامون زندگی خودمان نباید تخریب شود در این صورت با مشکل اساسی برای تأمین مواد غذایی مورد نیازمان روبرو خواهیم شد.

به گفته وی؛ از حامیان و محیط بانان محیط زیست حمایت همه جانبه صورت گیرد؛ زیرا این افراد برای بقای انسان ها در این زیست کره تلاش می کنند.

آخوند حنفی با بیان اینکه امروزه مشکلات محیط زیستی چالش بزرگی را برای مردمان جهان ایجاد کرده است، ابراز کرد: اگر به خوبی از این مواهب الهی استفاده نکنیم قهر طبیعت به صورت بلا و آفت دامن همه ما انسان ها را می گیرد.

وی ادامه داد: درست است که در کشور و استان ادارات و نهادهایی متولی امر محیط زیست هستند؛ ولی نیروهای آنها کافی نبوده و همه ما وظیفه داریم از محیط زیست حراست کنیم.

به گفته وی؛ طبیعت استان گلستان سرشار از مواهب الهی از جمله کوه، جنگل، دریا و خشکی است و در این پهنه وسیع، گیاهان دارویی فراوانی یافت می شود که با استفاده صحیح از آنها می توان درآمد خوبی کسب کرد.

امام جمعه اهل سنت خواجه نفس در پایان خاطر نشان کرد: کاشت درخت در نزدیکی سواحل استان علاوه بر تلطیف هوا و زیبایی طبیعی می تواند باعث جذب مسافر و گردشگر و در نتیجه کسب درآمد پایدار برای منطقه باشد.

انتهای پیام/
    
 

نظر شما