شناسهٔ خبر: 55930502 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

قهرمانی جهان؛ فرمول و زمان برگزاری مراحل حذفی

16 تیم برتر مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان از روز شنبه 12 شهریور رقابت خود را برای کسب مقام قهرمانی به‌صورت حذفی آغاز خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان 2022 که از روز جمعه چهارم شهریور با حضور 24 تیم در 6 گروه و در دو کشور لهستان و اسلوونی آغاز شده بود، امروز (چهارشنبه نهم شهریور) با برگزاری 6 دیدار به پایان می‌رسد.

در پایان این مرحله 16 تیم برتر مسابقات به مرحله یک‌هشتم‌ نهایی صعود می‌کنند که تیم‌های لهستان و اسلوونی فارغ از نتیجه مسابقاتشان در مرحله مقدماتی به‌عنوان میزبان این مسابقات در جایگاه‌های اول و دوم جدول قرار می‌گیرند. البته لهستان هم اکنون با سه برد و 9 امتیاز موفق به کسب جایگاه نخست شده است.

مرحله یک‌هشتم‌ نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان نیز به میزبانی دو کشور لهستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد که دیدار تیم‌های اول با شانزدهم، چهارم با سیزدهم، پنجم با دوازدهم و هشتم و نهم در سالن آرنا گلیویس در شهر گلیویتسه لهستان در دو روز 13 و 15 شهریور (هر روز دو دیدار) برگزار خواهد شد.

همچنین سالن استوژیتس آرنا شهر لیوبلیانای اسلوونی در روزهای 12 و 14 شهریورماه میزبان چهار دیدار این مرحله است که تیم‌های دوم با پانزدهم، سوم با چهاردهم، ششم با یازدهم و هفتم با دهم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

چهار دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی نیز روزهای چهارشنبه 16 شهریور در لیوبلیانای و پنج‌شنبه 17 شهریور در شهر گلیویس برگزار خواهد شد تا از چهار تیم برتر جهان رونمایی شود و تیم‌های صعود کننده به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات خود را روز شنبه 19 شهریور در سالن اسپودک آرنا شهر کاتوویتسه در کشور لهستان (میزبان مرحله مقدماتی) پیگیری کنند.

دیدارهای رده‌بندی و نهایی نیز روز یک‌شنبه 20 شهریورماه در همین شهر و سالن برگزار و تیم‌های اول تا سوم معرفی خواهند شد. تیم‌های برزیل، ایتالیا و لهستان در بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان و در غیاب روسیه پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها به دنبال چهارمین قهرمانی خود در جهان هستند.

نظر شما