مدیرعامل شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران از کاهش سهمیه بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومانی در کارتهای سوخت شخصی از ۲۵۰ لیتر در ماه به ۱۵۰ لیتر در ماه در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش مهر، جلیل سالاری دیروز در حاشیه مراسم بهرهبرداری از پروژه ملی صادرات دریایی گاز مایع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح در ماه جاری اجرایی شده است و اکنون کارتهای سوخت یک سهمیه ٦٠ لیتری و یک سهمیه ١٥٠ لیتری دارند.
وی با بیان اینکه در کارت سوخت شخصی هر فرد یک سهمیه نرخ اول ١۵٠٠ تومان و یک نرخ ٣٠٠٠ تومان که ٢۵٠ لیتر است، وجود دارد، افزود: با بررسی که انجام شد، خودروهای داخلی در ١٠٠ کیلومتر به طور میانگین بیشتر از ١٠ لیتر مصرف نمیکنند، طبیعتاً زمانی که در یک کارت شخصی حدود ٣١٠ لیتر بنزین داریم، عدد بزرگی است و هیچ خودرویی نیست که بیش از ١٠٠٠ کیلومتر در ماه تردد داشته باشد، ضمن اینکه کارت جایگاهها هم وجود دارد.مدیرعامل شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه پس از بررسی مشاهده کردیم که تراکنش کارت های سوخت عمدتاً در سهمیه دوم و درقالب کارتسوخت جایگاهدارها اتفاق میافتد، تصریح کرد: این کاهش سهمیه آزاد کارت های سوخت مربوط به کل کشور است و صرفاً مربوط به استان سیستان و بلوچستان نیست.وی ادامه داد: سهمیه دوم در کل کشور به ١۵٠ لیتر کاهش پیدا کرده است و افراد میتوانند از کارت جایگاه داران استفاده کنند. سالاری همچنین در این مراسم از ورود ۲ هزار تن ازگازمایع( ال پی جی) تولیدی کشور که معادل ۶ هزار تن است به چرخه صادرات خبر داد. مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی هم با بیان اینکه ما عرضه کننده انحصاری فراوردههای نفتی هستیم، گفت: محصولات بنزین و گازوئیل که ما عرضه کننده ان هستیم استراتژیک هستند.
به گزارش ایلنا، علی اکبر نژادعلی با اشاره به اینکه تنوع ذینفعان و ارتباط منطقه ای و فرامنطقهای، سواپ و ترانزیت فراورده گردش مالی بزرگی برای ما رقم میزند، افزود: ظرفیت ذخیره سازی فراورده ما در مخازن بالغ بر ۱۳ میلیارد لیتر است. همچنین ۱۰هزارنفتکش و ۶۲ هزار گازکش کار انتقال فراورده را انجام می دهند.
وی با بیان اینکه ۵۸ درصد حجم حمل شده در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ توسط نفتکش های جاده پیما و ۲۶ درصد با خط لوله بوده است، افزود: هرچه حمل را سمت خط لوله سوق دهیم، شرایط بهینهتری رقم میخورد. بنابراین باید در راستای بهینه سازی حمل برای کاهش هزینهها گام برداریم.وی افزود: متوسط مصرف بنزین به ۱۰۴ میلیون لیتر در روز رسیده است و اگر سی ان جی نبود، واردکننده بنزین بودیم.
∎
به گزارش مهر، جلیل سالاری دیروز در حاشیه مراسم بهرهبرداری از پروژه ملی صادرات دریایی گاز مایع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح در ماه جاری اجرایی شده است و اکنون کارتهای سوخت یک سهمیه ٦٠ لیتری و یک سهمیه ١٥٠ لیتری دارند.
وی با بیان اینکه در کارت سوخت شخصی هر فرد یک سهمیه نرخ اول ١۵٠٠ تومان و یک نرخ ٣٠٠٠ تومان که ٢۵٠ لیتر است، وجود دارد، افزود: با بررسی که انجام شد، خودروهای داخلی در ١٠٠ کیلومتر به طور میانگین بیشتر از ١٠ لیتر مصرف نمیکنند، طبیعتاً زمانی که در یک کارت شخصی حدود ٣١٠ لیتر بنزین داریم، عدد بزرگی است و هیچ خودرویی نیست که بیش از ١٠٠٠ کیلومتر در ماه تردد داشته باشد، ضمن اینکه کارت جایگاهها هم وجود دارد.مدیرعامل شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه پس از بررسی مشاهده کردیم که تراکنش کارت های سوخت عمدتاً در سهمیه دوم و درقالب کارتسوخت جایگاهدارها اتفاق میافتد، تصریح کرد: این کاهش سهمیه آزاد کارت های سوخت مربوط به کل کشور است و صرفاً مربوط به استان سیستان و بلوچستان نیست.وی ادامه داد: سهمیه دوم در کل کشور به ١۵٠ لیتر کاهش پیدا کرده است و افراد میتوانند از کارت جایگاه داران استفاده کنند. سالاری همچنین در این مراسم از ورود ۲ هزار تن ازگازمایع( ال پی جی) تولیدی کشور که معادل ۶ هزار تن است به چرخه صادرات خبر داد. مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی هم با بیان اینکه ما عرضه کننده انحصاری فراوردههای نفتی هستیم، گفت: محصولات بنزین و گازوئیل که ما عرضه کننده ان هستیم استراتژیک هستند.
به گزارش ایلنا، علی اکبر نژادعلی با اشاره به اینکه تنوع ذینفعان و ارتباط منطقه ای و فرامنطقهای، سواپ و ترانزیت فراورده گردش مالی بزرگی برای ما رقم میزند، افزود: ظرفیت ذخیره سازی فراورده ما در مخازن بالغ بر ۱۳ میلیارد لیتر است. همچنین ۱۰هزارنفتکش و ۶۲ هزار گازکش کار انتقال فراورده را انجام می دهند.
وی با بیان اینکه ۵۸ درصد حجم حمل شده در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ توسط نفتکش های جاده پیما و ۲۶ درصد با خط لوله بوده است، افزود: هرچه حمل را سمت خط لوله سوق دهیم، شرایط بهینهتری رقم میخورد. بنابراین باید در راستای بهینه سازی حمل برای کاهش هزینهها گام برداریم.وی افزود: متوسط مصرف بنزین به ۱۰۴ میلیون لیتر در روز رسیده است و اگر سی ان جی نبود، واردکننده بنزین بودیم.