شناسهٔ خبر: 55911120 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

سفیر ژاپن مطرح کرد

فرصت‌های جدید در صنعت خودرو بین ایران و ژاپن با رفع تحریم‌ها

سفیر ژاپن گفت: با توجه به سابقه طولانی و ارتباط خوب بین خودروسازی نیسان ژاپن با سایپا، اگر تحریم‌ها برداشته شوند فرصت‌های جدیدی برای همکاری به وجود خواهد آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، کازو توشی آیکاوا در بازدیدی که از نمایشگاه تحول صنعت خودرو داشت، گفت: سابقه طولانی و ارتباط خوبی بین خودروسازی نیسان ژاپن با سایپا وجود داشته که تحریم‌ها باعث شده شدت همکاری‌های دو کشور کم شود و با توجه به روابط بسیار حسنه‌ای که خودروسازان ژاپنی با خودروسازان ایرانی داشته اند، اگر تحریم‌ها برداشته شوند، فرصت‌های جدیدی برای این همکاری‌ها به وجود خواهد آمد.

وی افزود: در این نمایشگاه با پیشرفت‌های بازار ایران آشنا شدم، به ویژه تحولاتی که در صنعت خودروی این کشور اتفاق افتاده و خودروهای برقی و وانت‌های جدیدی که به نمایش درآمده است و تلاش‌هایی که در این زمینه شده قابل تحسین است.

سفیر ژاپن، بازار ایران را بازاری بزرگ دانست و گفت: در بازار ایران فرصت‌های زیادی برای همه خودروسازان دنیا وجود دارد و این بازار بسیار نوید بخش است.

وی تصریح کرد: با برداشته شدن تحریم ها، برای خودروسازان ایرانی فرصت‌های زیادی ایجاد خواهد شد و امیدوارم به زودی تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود.

سفیر ژاپن با بیان اینکه دامنه و تنوع خودروهای سایپا در حد قابل قبولی است گفت: با خودروهای سایپا تا حدودی آشنا هستم و تنوع خودروهای آن نسبتا بالا است و شامل خودروهای کلاس‌های مختلف است.

نظر شما