شناسهٔ خبر: 55903371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل استاندارد اردبیل عنوان کرد؛

نظارت بر کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری در فروش اینترنتی

اردبیل- مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: نظارت بر عرضه کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری در فروش اینترنتی با جدیت پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل استاندارد استان اردبیل پیش از ظهر سه‌شنبه در کمیته فنی اداره کل استاندارد استان اردبیل اظهار کرد: حساسیت بالای کالاهای عرضه شده در سایت‌های فروش اینترنتی اهمیت و لزوم عرضه و فروش کالاهای استاندارد در سطح استان را دوچندان کرده است.

هاشم علایی از ممنوعیت عرضه و توزیع کالاهای غیراستاندارد در فروشگاه‌های اینترنتی خبر داد و تصریح کرد: با تخلف فروشندگان اینترنتی، به صورت جدی برخورد می‌شود.

وی گفت: در اجرای مفاد تبصره سه ماده ۱۴ و همچنین ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سایت‌های فروش اینترنتی فعال در مراکز استان‌ها باید از فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری که فاقد علامت استاندارد معتبر و کد ۱۰ رقمی زیر آن هستند، خودداری کنند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل با تاکید بر اینکه در صورت مشاهده عدم رعایت قوانین مزبور با فروشگاه‌های خاطی برخورد خواهد شد، افزود: به استناد بند ۱۱ ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، نظارت بر حسن اجرای استانداردهای اجباری کالاها و خدمات از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است.

علایی جرم‌انگاری فروش اینترنتی کالاهای غیراستاندارد را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۵ این قانون هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی اجباری اعلام شود تولید، تمرکز، توزیع و فروش این‌گونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد یا بدون تأیید سازمان ملی استاندارد ایران ممنوع است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل اضافه کرد: مصرف‌کنندگان باید در برخورد با کالاهایی که نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی قید نشده باشد، با تلفن گویای ۱۵۱۷ و یا با شماره تلفن ۸- ۳۳۷۴۱۱۵۶ تماس گرفته و تخلف فروش را گزارش کنند.

نظر شما