شناسهٔ خبر: 55895995 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رشته‌های دانشگاهی جدید با محوریت نیازهای بومی آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: در سفر معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، موضوعاتی مانند همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، پیگیری رشته‌های دانشگاهی موجود و نیز ظرفیت‌ دانشگاه‌های استان به منظور ایجاد رشته‌های جدید با محوریت نیازهای بومی آذربایجان‌غربی و منطقه، پیگیری شد.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به دعوت از معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ارومیه در پی سوال از«فرخی» اظهار داشت: در این سفر، موضوعاتی مانند همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، پیگیری رشته‌های دانشگاهی موجود و نیز ظرفیت‌ دانشگاه‌های استان به منظور ایجاد رشته‌های جدید با محوریت نیازهای بومی آذربایجان‌غربی و منطقه، پیگیری شد.

وی تصریح کرد: همچنین پیگیری ایجاد رشته‌های جدید فرهنگی و هنری در دانشگاه هنر ارومیه با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و مجاورت با چهار کشور و نیز پیگیری وضعیت کارمندان، اساتید و دانشجویان و خوابگاه‌های دانشجویی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا پس از پیگیری‌های صورت گرفته، برابر مصوبه شورای مدیریت آموزش عالی استان، دانشگاه علمی کاربردی در رشته‌های بازیگری، سینما و فیلم‌سازی، گرافیک، گردشگری، موسیقی، آرایش زنانه، طراحی گرافیک، طراحی محیطی، مدیریت گردشگری و تصویربرداری در سال تحصیلی جدید جذب دانشجو خواهد داشت.

وی افزود: همچنین مقرر شد پس از امکان‌سنجی و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم، تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های یاد شده در دانشگاه هنر ارومیه راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

نظر شما