شناسهٔ خبر: 55895662 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

گمانه‌زنی‌ها پیش از انتخابات امروز فدراسیون فوتبال

لابی در وقت اضافه

امروز ظهر، رئیس جدید فدراسیون، بعد از نزدیک به هفت ماه آشفتگی فوتبال روی کار خواهد آمد. میرشاد ماجدی، مهدی تاج و عزیزا... محمدی سه کاندید الک‌شده از بین کاندیداها هستند و امروز برای صندلی شماره یک فوتبال خواهند جنگید. بازگشت دوباره تاج به کارزار انتخاباتی فوتبال از آن اتفاقات عجیب سال بود. او آخرین بار به خاطر پرونده جنجالی مارک ویلموتس مجبور شد ناگهان قلب درد بگیرد و استعفا دهداما بعد از سه سال دوباره هوای فوتبال به سرش زد و تصمیم به بازگشت گرفت.

صاحب‌خبر -
عزیزا... محمدی هم که در چند انتخابات فدراسیون حاضر بوده و هیچ‌گاه برای ریاست رای نیاورده، همچنان سماجت به خرج می‌دهد تا شاید روزی دری به تخته‌ای بخورد و این صندلی مهم نصیبش شود. در مقابل این دو یک رقیب قدرتمند وجود دارد. میرشاد ماجدی که در ماه‌های گذشته نتوانست قدرت خود را در فوتبال ثابت کند، قدرتمندترین کاندیدا در مجمع به نظر می‌رسد؛ از این جهت که به هر حال مقبول اکثر هیات فوتبال‌هاست و مورد حمایت وزارت ورزش هم هست. ماجدی می‌گوید: «پیش از این قدرت در فدراسیون در اختیار من نبود اما اگر رئیس شوم، رفتارم متفاوت خواهد بود.» 
از نظر اهالی فوتبال، ماجدی بهترین گزینه برای ریاست است. او هر چند با اتهاماتی از سوی پرسپولیسی‌ها روبه‌رو شده اما تلاش کرده تا بی‌طرف عمل کند، به شکلی که گه‌گاهی استقلالی‌ها هم علیه‌اش بوده‌اند. ماجدی چند سالی است که در عرصه مدیریت فعالیت می‌کند و آرام آرام به سوی ریاست فدراسیون قدم برداشته است. او ابتدا وارد کمیته آموزش شد. رفته رفته به هیات‌رئیسه رسید و حالا هم در آستانه رسیدن به ریاست فدراسیون فوتبال است. 
مهم‌ترین چالش رئیس جدید فدراسیون فوتبال رسیدگی به وضعیت تیم‌های ملی، سر و سامان دادن به شرایط مالی فدراسیون و همین‌طور حل و فصل پرونده مارک ویلموتس است. تاج که وعده حل پرونده آخری را داده، باز هم همه چیز را به آینده واگذار کرده است. میرشاد ماجدی اما امیدوار است از کانال فیفا و با کمک دولت، طلب حدودا چهار میلیون دلاری این مربی و دستیارانش را بپردازد. سردار آزمون، شجاع، کنعانی‌زادگان، محرمی و تعدادی دیگر از بازیکنان تیم‌ملی حامی او بوده‌اند اما در مقابل سردار، جهانبخش و حاج‌صفی طرف تاج را گرفته‌اند. 
تمام گمانه‌زنی‌ها تا پیش از ظهر امروز به پایان می‌رسد و مجمع رای خود را به رئیس جدید می‌دهد. پیش‌بینی‌ها این است که در بهترین حالت برای ماجدی، او در دور اول رئیس می‌شود ولی اگر رای‌ها نزدیک باشد، در دور دوم تاج را شکست خواهد داد. البته که رئیس سابق فدراسیون این گمانه‌زنی‌ها را درست نمی‌داند و خود را شانس اول ریاست معرفی کرده است. صحت یا غلط بودن اینگمانه‌زنی‌ها و شایعات امروز مشخص خواهد شد. 
مهدی تاج
سوابق فوتبالی:
مدیرعامل باشگاه سیمان سپاهان، رئیس هیات‌مدیره باشگاه ذوب‌آهن، رئیس هیات‌مدیره باشگاه سپاهان، عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس، دبیرکل اتحادیه مدیران فوتبال کشور، رئیس سازمان لیگ، رئیس کمیته داوران، رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال، نایب‌رئیس afc و رئیس کمیته فوتبال ساحلی آسیا.
عزیزا... محمدی
سوابق فوتبالی:
نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ.
میرشاد ماجدی
سوابق فوتبالی:
 بازیکن پیشین فوتبال (استقلال، کشاورز و...)، مربی تیم ملی جوانان، امید ایران و استقلال، سرپرست وعضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال، سرپرست باشگاه خونه به خونه، رئیس کمیته جوانان و آموزش فدراسیون، عضو هیات‌رئیسه و سرپرست فدراسیون فوتبال.

حسین خلیلی - گروه ورزش

نظر شما