شناسهٔ خبر: 55895340 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

رئیس جدید فدراسیون فوتبال امروز معرفی می‌شود

انتخاباتی بدون گزینه خوب!

صاحب‌خبر -
انتخاباتی بدون گزینه خوب!

مجمع فدراسیون فوتبال ساعت 9 صبح امروز در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار خواهد شد تا رئیس جدید و البته یک عضو جدید هیات‌رئیسه انتخاب شوند. میرشاد ماجدی (نایب‌رئیس اول پیشنهادی: عباس صوفی، نایب‌رئیس دوم پیشنهادی: صادق درودگر)، مهدی تاج (نایب‌رئیس اول پیشنهادی: مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس دوم پیشنهادی: منصور قنبرزاده) و عزیزالله محمدی (نایب‌رئیس اول: علی فتح‌الله‌زاده، نایب‌رئیس دوم: محمدرضا کافی) سه نامزد احراز سمت ریاست فدراسیون و الهام بصیرى‌نیا، حسین پرویزى، اسماعیل حیدرپور، رضا درویش، محمد رجاییان، محمدرضا ساکت و حمیدرضا گرشاسبى نیز نامزدهای هیات‌رئیسه هستند.
ماجدی طی 6 ماه اخیر سرپرست فدراسیون فوتبال بوده و در این مدت هم منتقدانش بیشتر از حامیانش بوده‌اند. او سابقه عضویت در هیات‌مدیره باشگاه استقلال و ریاست کمیته آموزش و جوانان فدراسیون فوتبال را هم در کارنامه دارد. اعلام حمایت از اسکوچیچ همزمان با تشکیل کمیته فنی برای برکناری این مربی کروات باعث شد خیلی‌ها روی حرف‌های ماجدی حسابی باز نکنند.
مهدی تاج سابقه ریاست فدراسیون فوتبال را دارد و قبل از اتمام دوره 4ساله‌اش به‌خاطر بیماری قلبی کناره‌گیری کرد و ظاهرا مشکلش با افزایش سن حل شده و می‌خواهد دوباره برای حدود دو سال و نیم، رئیس فدراسیون شود. (دوره بعدی 4ساله نخواهد بود و ادامه دوره‌ای است که با ریاست عزیزی‌خادم شروع شد.) شاهکار او عقد قرارداد با ویلموتس بلژیکی است که تبعاتش همچنان دامن فوتبال را گرفته است. تقریبا همه منتظر بودند صلاحیت تاج برای شرکت در انتخابات تایید نشود؛ اما شد.
نفر سوم هم عزیز‌الله محمدی است که در فدراسیون علی کفاشیان نایب‌رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ بود و کسی او را در قواره ریاست فدراسیون فوتبال نمی‌داند اما خودش معتقد است گزینه مناسبی است و رای هم دارد!
این مجمع از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است؛ چراکه کمتر از سه ماه تا جام‌جهانی قطر مانده و تیم ملی در بلاتکلیفی است و هنوز نمی‌دانیم کدام مربی در قطر روی نیمکت ما خواهد نشست. ماجدی گفته اگر بماند اسکوچیچ را ابقا می‌کند و تاج هم تاکید کرده سراغ کی‌روش می‌‌رود. مشکل اصلی اما این است که به‌سختی می‌توان از بین سه گزینه موجود به یک گزینه مناسب رسید. شاید بهترین توصیف این باشد که قرار است از بین بد و بدتر و خیلی بدتر یک نفر انتخاب شود تا فوتبال ما را نجات دهد! این‌که کدام بد است و کدام بدتر هم شاید چندان فرقی نکند. آینده فوتبال با این گزینه‌ها زیاد روشن به نظر نمی‌رسد.

نظر شما