شناسهٔ خبر: 55893493 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

رئیس جمهور در نشست خبری:

رژیم صهیونیستی، ایران را تهدید کند نابود می‌شود

صاحب‌خبر -
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در آستانه هشت شهریور، روز دولت، طی یک نشست رسانه ای در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی حاضر شد و به پرسش های آنها در رابطه با مذاکرات برجام، تورم و معیشت مردم، مسکن و ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور، رتبه بندی معلمان، روابط ایران با کشورهای همسایه و شرکای سیاسی پاسخ داد.
به گزارش میترا یزدچی - خبرنگار سیاست روز، در این نشست ابتدا رئیس جمهور به بیان خلاصه ای از عملکرد دولت سیزدهم پرداخت و این دولت را در عملی ساختن وعده های انتخاباتی خود مصمم خواند. وی با بیان اینکه دولت سیزدهم یک دولت مردمی است، توجه به مردم و رفع مشکلاتشان را مهم ترین هدف و دغدغه این دولت عنوان کرد و افزود: در این مدت سعی داشتیم برخی رویکردها را تغییر دهیم و بر همین اساس بیش از هر دولتی به میان مردم رفتیم تا نشان دهیم مدیریت میدانی با مدیریتی کارتابلی فرق دارد. بر همین اساس تمام سفرهای استانی ما نیز بر اساس توجه به مشکلات مردم انجام شده است.
رئیسی عدالت محوری و فسادستیزی را از جمله روندهای مورد توجه دولت سیزدهم دانست و اظهار داشت: بودجه ۱۴۰۱ بر اساس عدالت محوری تنظیم شد. همچنین دولت تمام کارهایش اعم از جذب نیروی انسانی، پرداخت‌ها و به‌کارگیری افراد را با پیوست عدالت انجام داده است.
وی با تاکید بر فسادتیزی در دولت تصریح کرد: اصلاح ساختارهای فسادزا و افرادی که فساد می کنند ، ساختارهای رانتی، روابط ناسالم و کسانی که بی عدالتی را رواج می دهند دولت همواره مصمم بوده است و خود را درگیر حواشی نیز نکرده است.
رئیس قوه مجریه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه راه حل تمام مشکلات ما در داخل کشور است اظهار داشت: نگاه ما ازنوع ما می توانیم است و باور داریم که بیگانگان برای هیچ کس مشکلی را حل نمی کنند ، برای ما هم کاری نمی کنند. وی کسری بودجه را ام‌المسائل کشور خواند و گفت: ما سال ۱۴۰۰ را در حالی پشت سر گذاشتیم که کسری بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی و خلق پول حل شد.
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هیچ جای نگرانی برای تامین کالاهای اساسی وجود ندارد گفت: امروز ما در تامین کالاهای اساسی هیچ نگرانی نداریم در حالی که در گذشته برخی از آنها در حالت قرمز قرار داشت. وی در رابطه با حوزه انرژی کشور نیز بیان کرد: قطعی برق در سال گذشته بعضا باعث ضرر و زیان مردم شده بود اما امروز دیگر این اتفاق رخ نمی دهد و حتی در برخی استان‌ها که قطع گاز داشتیم، دیگر شاهد قطعی ها نبودیم و در کنارش کار حوزه انرژی و گاز را با همسایگان آغاز کردیم و سیاست همسایگی را پیگیری کردیم.
رئیسی با اشاره به سرمایه گذاری اقتصادی پنج میلیارد دلار دولت بیان کرد: این رقم طی این مدت دو برابر شده است که به به جزء دوران تصویب برجام در بقیه اموارد بی سابقه بوده سات.
وی در پاسخ به این سوال که جواب ایران به تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حملات نظامی چیست گفت: به رژیم صهیونیستی می‌گویم که فاصله بین تصمیم و اقدام را ببینند که اگر تصمیم به چنین کارهایی ( حمله به ایران ) بگیرند پیش از آنکه دست به اقدامی بزنند خواهید دید که چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند.
رئیس‌جمهور در رابطه با قولی مبنی بر ایجاد گشت ارشاد مدیران گفت:‌ همانطور که وعده کرده بودیم، گشت ارشاد مدیران را زیر نظر بازرسی ریاست جمهوری تشکیل و با تخلفین بخورد کردیم. در برخی موارد تا پای برکناری افراد هم رفتیم در عین حال این دستور فقط برای یقه گرفتن نیست بلکه برای این است که اگر دستگاهی به این موضوع توجه نکردد، ارشاد و حضور بازرسان آنها را متوجه عمل‌شان کند.
وی در رابطه با امنیت اجتماعی کشور نیز بیان کرد: زنان و دختران ما عفت و پاکی را از یک فرهنگ و تمدن بسیار قوی و قدیمی در ایران اسلامی دارند و عفیفه بودن زن ایرانی برای امروز نیست. الان هم در جامعه مدار قانون است، هیچ کس حق کار سلیقه‌ای یا فراقانونی ندارد. ملاک قانون است و احترام به قانون برای همه ضروری است و معتقدم قانون محوری، همه مسائل را حل می کند.
رییس جمهور در پایان این نشست با تاکید بر اهداف ایران در مذاکرات برجام گفت: ما تاکید داریم که در توافق، تضمین‌های اطمینان‌آور، راستی‌آزمایی عینی و عملی و رفع تحریم‌ها به صورت معنادار و پایدار، بسته‌شدن ادعاهای سیاسی درباره پادمان که به نظر ما اساسی هم ندارد، باید انجام شود.
این نشست پیش از ظهر دیروز در سالن اجلاس سران برگزار شد. به گفته مجری برنامه (ممدوحی از گویندگان شبکه خبر ) در این برنامه ۵۰ رسانه شرکت داشتند و ۱۹ رسانه داخلی و خارجی موفق به پرسش شدند.
جمعی از مقامات از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر اقتصاد و دارایی (سخنگوی اقتصادی دولت)، سخنگوی دولت، سخنگوی وزارت امورخارجه ، مدیرکل روابط عمومی ریاست جمهوری در این نشست رئیس جمهور را همراهی کردند.

نظر شما