شناسهٔ خبر: 55885943 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

توزيع 70 هزار وعده غذايي با کمک ستاد اربعين استان تهران در نجف

صاحب‌خبر -
توزيع 70 هزار وعده غذايي با کمک ستاد اربعين استان تهران در نجف
خبرگزاری آریا-استاندار تهران از توزیع 70 هزار وعده غذایی با کمک ستاد اربعین استان تهران بین زائرین در صحن حضرت زهرا در شهر نجف خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محسن منصوری در جلسه قرارگاه اجتماعی استان تهران گفت: بیشترین تمرکز دستگاه های تهران در شهر نجف و صحن حضرت زهرا است که روزانه بیش از 70 هزار وعده غذایی بین زائرین امام حسین (ع) توزیع می‌شود.
استاندار تهران همچنین با اشاره به استقرار چندین موکب در اطراف مجموعه صحن حضرت زهرا افزود: پشتیبانی از مواکب استان تهران هم در دستورکار قرار گرفته و هر موکبی که مراجعه کرده برنج، روغن و اقلام دولتی در اختیارشان قرار دادیم.
محسن منصوری با اشاره به حضور دستگاه‌های مختلف استان تهران درکربلا برای خدمت رسانی در مراسم اربعین گفت: دستگاه‌های مختلف از جمله سپاه و دیگر دستگاه‌ها نیز برای برگزاری مطلوب این مراسم کمک می‌کنند، شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران هم فعالیت‌های گسترده‌ای را شروع کرده اند و در مجموع استان تهران سهم قابل توجهی در پذیرایی از زائرین دارد.
استاندار تهران با اشاره به اقدامات استان تهران در مرز مهران افزود: تهران معین مهران در زمینه ارسال اقلام، کمک نقدی و ارسال ادوات و تجهیزات است.
محسن منصوری همچنین گفت: مراسم جاماندگان اربعین هم مثل چند ساله گذشته در شهر تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
استاندار تهران در ادامه جلسه قرارگاه اجتماعی استان تهران گفت: تاکنون حدود 20 هزار نفر ظرفیت برای نگهداری معتادین متجاهر ایجاد شده و اقدامات عملیاتی و اجرایی برای ایجاد 5 تا 6 هزار ظرفیت باقی مانده پیگیری می‌شود.
محسن منصوری در جلسه قرارگاه اجتماعی استان تهران با اشاره به برگزاری مستمر این جلسات با حضور روسای دستگاه‌ها افزود: بخشی از جلسه به پیگیری مسائل استانی به ویژه در مورد جمع آوری معتادین متجاهر اختصاص داشت که این اقدام به خوبی پیش می‌رود و توسعه ظرفیت‌های جمع آوری معتادین نیز هم مطرح شد تا بتوانیم به ظرفیت 25 هزار نفر برسیم.
استاندار تهران گفت: گزارش اولیه حاکی از این است که حدود 25 هزار معتاد متجاهر داریم البته آمار نسبی و حدودی است که از این تعداد بیش از 17 هزار نفر جمع آوری شده و 2500 نفر ظرفیت خالی ظرف 10 روز آینده تکمیل می‌شود.
محسن منصوری در ادامه با اشاره به بررسی آسیب‌های اجتماعی شهرستان بهارستان در جلسه قرارگاه اجتماعی استان تهران گفت: در این نشست مقرر شد ظرف 15 روز جدول نیاز‌ها و ضروریات شهرستان با تعیین محل منابع احصا شود و با تقسیم کار میان دستگاه ها، رفع نیاز‌های اجتماعی شهرستان در اولویت مجموعه استان قرار گیرد.
استاندار تهران افزود: در مورد مراکز فرهنگی؛ کتابخانه ها، فرهنگسراها، مدارس، شیوه رسیدگی به مباحث امنیتی، معتادین متجاهر، بهداشت و سلامت و ... موضوعات مختلف مطرح شد تا مردم به زودی ثمرات این تصمیمات را احساس کنند.

نظر شما