شناسهٔ خبر: 55884997 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

نجوم و فضا

در آستانه پرتاب راکت آرتمیس ۱ به ماه، ده‌ها هزار نفر برای تماشا رهسپار فلوریدا شده‌اند

صاحب‌خبر -

بنابر برآوردها، بین یکصد تا دویست هزار نفر رهسپار فلوریدا شده‌اند تا پرتاب راکت مربوط به آرتمیس ۱ به سوی ماه را تماشا کنند.این راکت بی‌سرنشین، که مرحله اول از پرواز اصلی آرتمیس قلمداد می‌شود، قرار است به وقت ایران بعدازظهر امروز (دوشنبه) ساعت ۱۷:۰۳ ازپایگاه فضایی کندی پرتاب شود.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از اسپیس، آرتمیس ۱ اولین پرتاب آزمایشی موشک ۳۲ طبقه‌ای موسوم به «سیستم پرتاب فضایی» جدید و غول‌پیکر ناسا به همراه کپسول اوریون خواهد بود.

این راکت فضاپیمای بدون سرنشین اوریون را برای ماموریتی ۴۲ روزه به مدار ماه اعزام خواهد کرد. این فضا پیما، پیش از بازگشت به زمین در زمان ماموریت خود، دور کره ماه را خواهد پیمود.  

فضاپیمای آرتمیس زودتر از ساعت ۸:۳۳ به ساعت شرق آمریکا پرتاب نخواهد شد. پرتاب این فضاپیما قرار است از مرکز فضایی کندی در فلوریدا انجام گیرد.  

کپسول اوروین قادر خواهد بود انسان‌ها را به مناطقی از فضا که تاکنون پای بشر به آن نرسیده حمل کند. در حال حاضر ماموریت آرتمیس ۱ که بدون سرنشین خواهد بود با اهداف تحقیقاتی انجام می‌گیرد. در واقع این پرتاب بیشتر به منظور نمایشی از توانایی فضایی و بیشتر به صورت نمادین صورت می‌گیرد. این پرتاب نقطه آغازی خواهد بود برای تحقق بخشیدن به رویای همه انسان‌هایی که در آرزوی سفر دوباره انسان به کره ماه بودند.

نظر شما