شناسهٔ خبر: 55877624 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نتایج لیگ های معتبر اروپایی؛

پیروزی رئال مادرید با درخشش بنزما/ برد پرگل بارسلونا با دبل لواندوفسکی/ توقف پاری سن ژرمن برابر موناکو

صاحب‌خبر -
پیروزی رئال مادرید با درخشش بنزما/ برد پرگل بارسلونا با دبل لواندوفسکی/ توقف پاری سن ژرمن برابر موناکو
خبرگزاری آریا- رئال مادرید از هفته سوم رقابت های لالیگا میهمان اسپانیول است.
به گزارش آریا، رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی لالیگا که با 6 امتیاز از دو هفته نخست شروع خوبی داشته، حالا برای سومین هفته متوالی میهمان بود و در نهایت به سومین برد متوالی در بازی های خارج از خانه دست یافت و به صدر جدول برگشت. کریم بنزما با بریس در دقایق پایانی به درخشش روبرت لواندوفسکی هم پاسخ داد و ناجی تیمش شد.
 اولین موقعیت جدی مسابقه روی همکاری تیمی خوب بازیکنان رئال مادرید و پاس در عمق زیبای شوامنی در دقیقه `12 همراه شد تا وینیسیوس در موقعیت تک به تک با یک بغل پای ساده دروازه را باز کند. در دقیقه `19 نفوذ وینیسیوس از سمت چپ به داخل محوطه و ضربه پای راست این بازیکن که با واکنش دروازه بان راهی کرنر شد. دقیقه `32 ارسال توپ از سمت راست به وینیسیوس رسید و او بعد از کنترل توپ با فکری خوب قصد داشت با ضربه ای چیپ توپ را به گوشه بالای دروازه بفرستد که ارتفاع آن کمی بالاتر بود و بیرون رفت. دقیقه `42 موقعیت خطرناک برای اسپانیول که ضربه سر کابررا به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه `43 خوسلو، بازیکن سابق رئال مادرید دروازه این تیم را باز کرد؛ ضربه نخست این بازیکن در نبرد با میلیتائو، با واکنش عالی کورتوا دفع شد اما توپ برگشتی با ضربه ای دیگر به تور دروازه چسبید.
کریم بنزما که شب کم فروغی داشت بالاخره در دقیقه `87 به موقع زهر خود را ریخت؛ ارسال عالی رودریگو از سمت چپ با بغل پای تک ضرب بنزما وارد دروازه شد تا رئال مادرید بار دیگر به 3 امتیاز نزدیک شود. در دقیقه `3+90 خطای دروازه بان اسپانیول به عنوان یار آخر روی دنی سبایوس، بعد از بازبینی VAR به کارت قرمز منجر شد تا میزبان دقایق پایانی را 10 نفره ادامه دهد و خطا داخل قوس محوطه جریمه تشخیص داده شد. بعد از اخراج دروازه بان اسپانیول، کابررا، مدافع این تیم لباس دروازه بانی پوشید و دیوار دفاعی را تشکیل داد اما در دقیقه `9+90 کریم بنزما به زیبایی و در میان نگاه های کابررا ضربه ایستگاهی را به گوشه پایین دروازه فرستاد و بریس کرد تا حساب کار 3-1 تمام شود.

- بلوگرانا با نمایشی مسلط و هجومی، حریفش را شکست داد. بارسلونا برای دومین بازی پیاپی 4 گل به ثمر رساند و برنده از زمین خارج شد. در چارچوب هفته سوم رقابت‌های لالیگا، بارسلونا در نیوکمپ اسپاتیفای از رئال وایادولید پذیرایی کرد و با بریس لواندوفسکی و گل‌های پدری و روبرتو، تیم تحت مالکیت رونالدو نازاریو را در هم شکست.
همانطور که انتظار می رفت، بازی با مالکیت و حملات بارسلونا آغاز شد. شاگردان ژاوی حاکم مطلق میدان بودند و موقعیت های پرشماری را ایجاد کردند که بعضاً با بی دقتی مهاجمین از دست رفت. عثمان دمبله در اواسط نیمه اول تیرک دروازه حریف را به لرزه در آورد و دقایقی بعد، ارسال دقیق رافینیا را لواندوفسکی با جایگیری عالی به گل تبدیل کرد. در ادامه حملات بارسلونا، حرکت دمبله از سمت راست به پاس به پدری منتهی شد و هافبک جوان با ضربه ای دقیق، گل دوم را به ثمر رساند و نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید. 
نیمه دوم نیز با تسلط شاگردان ژاوی بر زمین آغاز شد، هرچند عملکرد وایادولید به نسبت نیمه اول بهتر بود اما باز هم اولین گل این نیمه به نام بارسلونا ثبت شد، دمبله حرکتی را از سمت راست آغاز کرد و توپ را به لواندوفسکی رساند، مهاجم لهستانی هم به زیبایی هرچه تمام تر بریس کرد. در ادامه وایادولید عملکرد بهتری داشت و حتی در یک صحنه دروازه میزبان تا آستانه باز شدن هم پیش رفت که واکنش های پیاپی ترشتگن و بازگرداندن توپ از روی خط دروازه توسط کونده، اختلاف 3 گل را حفظ کرد. در دقایق پایانی بازی نیز سرخی روبرتو که به عنوان یار تعویضی به میدان آمده بود، گل چهارم را به ثمر رساند و بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

- حساس‌ترین مسابقه هفته چهارم لیگ فرانسه با تقسیم امتیازات به پایان رسید. پاری سن ژرمن در دیداری خانگی مقابل موناکو متوقف شد تا نوار پیروزی‌های شاگردان کریستوف گالتیه پاره شود. پاریسی‌ها در این مسابقه با وجود xG بسیار بهتر نسبت به حریف خود، نتوانستند از فرصت‌های خود به بهترین نحو استفاده کنند و همچنین سه بار توپ را به تیر دروازه کوبیدند تا 2 امتیاز را از دست بدهند. 

نظر شما