شناسهٔ خبر: 55873513 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

دبیر انجمن ستاد صنایع همگن قطعه سازی کشور مطرح کرد

تمایل ایران و روسیه به تولید خودرو روی پلتفرم‌های مشترک

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور گفت: تمایل ایران و روسیه به تولید خودرو روی پلتفرم‌های مشترک، یکی از جذابیت‌های نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ روسیه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، آرش محبی نژاد امروز در نشست خبری در حاشیه چهارمین روز از نمایشگاه تحول صنعت خودرو در جمع خبرنگاران درخصوص دستاوردهای نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو افزود: در این نمایشگاه همچنین در خصوص خودروهایی که در گذشته در روسیه تولید می‌شد، روی پلتفرم‌های مشابه آن توافق‌هایی انجام شد تا قطعات مشابه مبادله شده و تولید استقرار یابد.

این مقام صنفی بیان داشت: دو کشور چین و ترکیه به عنوان رقبای بزرگ تجاری ایران در روسیه حضور دارند و این نمایشگاه فرصتی خوب برای استفاده حداکثری از فضای پیش آمده بود.

وی یادآورشد: نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه از دو بعد اقتصاد داخلی و رونق اقتصادی دو صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی و همچنین در بعد بین‌المللی برای کشورمان اهمیت داشت.

محبی نژاد خاطرنشان‌کرد: توسعه صادرات خودرو و قطعات از ایران، واردات قطعات مورد نیاز، تولید مشترک خودرو و قطعه در خاک روسیه و خاک ایران و تبادل فناوری و دانش فنی، چهار هدف اصلی حضور در این نمایشگاه بود.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور ادامه‌داد: بازدید مقام‌های عالی کشور روسیه و ایران (در صدر آن‌ها وزیر صمت) از نمایشگاه، برگزاری جلسه مشترک معاونان وزیر با همتایان روسی از جمله مهمترین دستاوردهای نمایشگاه بود و علاوه بر آن، قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی نیز با همتایان روسی نشست‌های B TO B برگزار کردند.

وی، انجام نخستین تراکنش ریالی- روبلی در خلال برگزاری نمایشگاه، همچنین انعقاد ۱۲ تفاهم‌نامه همکاری مشترک به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون یورو در سال را از دیگر دستاوردهای نمایشگاه برشمرد.

محبی نژاد گفت: خودروهای ایرانی تارا و شاهین در روسیه با استقبال بسیار خوبی همراه شد و توانمندی‌های صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی اضافه کرد: شناخت فضای کسب و کار روسیه و طرف‌های ایرانی- روسی در نخستین مواجهه بسیار خوب بود و در مجموع استقبال بی نظیری از پاویون ایران در فضایی به وسعت یک هزار و ۷۰۰ مترمربع و ۹۰۰ متر مربع غرفه سازی ۵۰ شرکت انجام شد.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: در کشورمان مزیت نسبی در تولید قطعات پلیمری و حتی‌های قطعات هایتک نظیر ای. سی. یو (کامپیوتر خودرو)، ایربگ و ... وجود دارد و در نمایشگاه چند تفاهم نامه همکاری در همین خصوص با طرف‌های روسی امضا شد.

نظر شما