شناسهٔ خبر: 55866646 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پکن: ما کشتی های آمریکایی در تنگه تایوان را زیر نظر داریم و به هر گونه تحریک پاسخ خواهیم داد

صاحب‌خبر -
پکن: ما کشتی های آمریکایی در تنگه تایوان را زیر نظر داریم و به هر گونه تحریک پاسخ خواهیم داد
خبرگزاری آریا- پس از تایید نیروی دریایی ایالات متحده مبنی بر عبور دو کشتی جنگی از تنگه تایوان،  چینی ها به این موضوع واکنش نشان دادند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از رویترز؛ارتش چین امروز یکشنبه در بیانیه‌ای کوتاه تأیید کرد که نیروهای این کشور کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا را که از تنگه تایوان عبور می‌کنند، رصد می‌کنند.

به گزارش رویترز، وی همچنین تاکید کرد که نیروهایش آماده پاسخگویی به هرگونه اقدام تحریک آمیز در منطقه هستند.

نیروی دریایی ایالات متحده اوایل امروز اعلام کرد که رزمناوهای موشک هدایت شونده USS Antietam و USS Chancellorsville طبق قوانین بین المللی به طور معمول از این تنگه عبور کرده اند.

همچنین در بیانیه ای اشاره کرد که ترانزیت این دو کشتی "نشان دهنده تعهد ایالات متحده به یک منطقه آزاد و باز در هند و اقیانوس آرام است."

تنش ها بین واشینگتن و پکن در اوایل ماه جاری (اوت 2022) در تنگه تایوان، پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه، به اوج خود رسید که واکنش خشمگینانه چین را برانگیخت که بزرگترین رزمایش نظامی خود را در مجاورت این جزیره برگزار کرد. .

در حالی که واشینگتن در 12 اوت اعلام کرد که قصد دارد روابط تجاری با تایوان را تقویت کند و در پاسخ به رفتار "تحریک آمیز" پکن، حق خود را برای حرکت آزادانه از طریق هوا و دریا در تنگه جداکننده جزیره از چین اعلام کرد.

نظر شما