شناسهٔ خبر: 55866041 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

بررسی قیمت پر فروش ترین محصولات ایران خودرو

با وجود بازار بی‌ثبات خرید و فروش خودروهای داخلی و خارجی هنوز هم بسیاری هستند که در این بازار در نقش خریدار یا فروشنده حضور دارند. با انتشار خبری مبنی بر اینکه تعرفه‌های خودروهای وارداتی پایین است، افزایش قیمت خودروهای ایرانی نیز افزایش پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

با وجود بازار بی‌ثبات خرید و فروش خودروهای داخلی و خارجی هنوز هم بسیاری هستند که در این بازار در نقش خریدار یا فروشنده حضور دارند. با انتشار خبری مبنی بر اینکه تعرفه‌های خودروهای وارداتی پایین است، افزایش قیمت خودروهای ایرانی نیز افزایش پیدا کرد. همین موضوع باعث شد که مسئولان تعیین نرخ خودروها و تفاوت قیمت خودروهای ایرانی با خودروهای خارجی باز هم قیمت‌گذاری خودروها را مورد بررسی قرار دهند.

در نتیجه باید همچون ماه‌ها و سال‌های قبل در جریان جدیدترین قیمت‌ها بود. با توجه به اهمیت قیمت خودروهای محبوب و پرفروش داخلی، سعی داریم که در ادامه شما را با قیمت محصولات ایران خودرو که در رده پرفروش‌ترین‌ها هستند، آشنا کنیم.

بررسی پر فروش ترین محصولات ایران خودرو و قیمت آنها در بازار

با توجه به اینکه جدیدترین قیمت های اعلام شده محصولات ایران خودرو برای افراد بسیاری اهمیت دارد، در ادامه قیمت روز ایران خودرو و البته به طور خاص پرفروش‌ترین محصولات این تولیدکننده را بررسی خواهیم کرد.

پژو پارس

پژو پارس که سال‌ها پیش با نام پژو پرشیا نیز شناخته می‌شد، توانسته جایگاه خود را در میان خودروهای پرفروش ایران خودرو حفظ کند. نسخه اتوماتیک پژو پارس مدل 1401 با موتور (P7XU) هفته اول شهریور ماه 1401 به قیمت 335 میلیون تومان به فروش رسید.

41

در حالی که مدل 1401 با موتور (UX7( قیمتی معادل 320 میلیون تومان داشت. البته بهتر است بدانید که پژو پارس 1400 نیز در این تاریخ با قیمت 316 میلیون تومان و دوگانه‌سوز آن با قیمتی معادل 412 میلیون تومان به فروش رسیده‌‌اند.

سمند (7EF)

هنگام بررسی جدیدترین قیمت های محصولات ایران خودرو، بهتر است به قیمت سمند (7(EF نیز نگاهی بیندازیم. این خودروی دوگانه‌سوز محصول سدان خانوادگی ایران خودرو به حساب می‌آید. مدل 1401 آن توانسته به عنوان پرفروش‌ترین خودروی ایران خودرو شناخته شود. به همین دلیل هنگام بررسی قیمت محصولات ایران خودرو، قیمت سمند (7LX EF) را که سال 1401 تولید شده، نگاه می‌کنیم.

42

در شهریور 1401 قیمت کارخانه این خودرو در حدود 180 میلیون تومان و قیمت بازار آن 425 میلیون تومان بوده است. البته قیمت بازار سمند (7(EF به میزان کمتر دیده می‌شود. قیمت این نوع از سمند در هفته اول شهریور بین 318 تا 360 میلیون تومان بود.

دنا

یکی دیگر از خودروهای محبوب و پرفروش ایران خودرو در سال‌های اخیر دنا بوده است. این خودرو توانسته توجه بسیاری از جوانان را به خود جلب کند. البته قیمت این خودرو نیز بی‌تأثیر از عوامل افزاینده قیمت خودروهای داخلی و خارجی نبوده و اکنون قیمتی متفاوت از سال‌های پیش دارد.

دنا تیپ 1 مدل 1401 در بازه قیمتی 400 تا 427 میلیون تومان به فروش رسیده است اما دنا پلاس که یکی دیگر از خودروهای پرفروش ایران خودرو به شمار می‌آید، در حدود 460 میلیون تومان فروخته شد. در حال حاضر، دنا پلاس دنده اتوماتیک قیمتی بیشتر و حدود 492 میلیون تا 500 میلیون تومان دارد.

پژو 207

اکنون که جدیدترین قیمت های محصولات ایران خودرو را بررسی می‌کنیم، باید بگوییم که پژو 207 به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات ایران خودرو محسوب می‌شود. ویژگی‌هایی مانند شتاب، قطعات یدکی و عملکرد فنی مناسب پژو 207 در کنار ظاهر زیبا و جذاب آن باعث شده‌اند که در سال 1401 نیز به عنوان محصول پرفروش شناخته شود.

43

هنگام بررسی قیمت روز ایران خودرو در هفته اول شهریور ماه 1401 قیمت 397 میلیون تومان برای پژو 207 دنده‌ای را مشاهده می‌کنیم. اما قیمت مدل اتوماتیک آن به 620 میلیون تومان رسیده است.

پژو 206

پژو 206 یکی از خودروهایی است که از سال‌های قبل میان مردم به خصوص جوانان طرفداران بسیاری پیدا کرد. این خودرو در سال 1401 نیز همچنان در میان خودروهای پرفروش ایران خودرو به چشم می‌خورد. پژو 206 تیپ 2 با قیمت 292 میلیون تا 303 میلیون تومان به فروش رسیده است.

اما 206 تیپ 5 در حال حاضر قیمتی در حدود 360 میلیون تومان دارد. البته فراموش نکنید که 206 صندوق‌دار نیز همچنان پرفروش بوده و قیمت آن 355 میلیون تا 375 میلیون تومان است.

رانا

رانا یکی دیگر از محصولات پرفروش ایران خودرو به حساب می‌آید که حاصل ایجاد کمی تغییرات در 206 صندوق‌دار بوده است و البته قیمتی ارزان‌تر نیز دارد. همین باعث شده که توجه بسیاری را هنگام خرید ماشین ایرانی به خود جلب کند. اما قیمت رانا (LX) در بازار به 270 میلیون تومان رسید.

44

در این بررسی قیمت‌های چند نمونه از محصولات پرفروش ایران خودرو را بررسی کردیم. شما می‌توانید با استفاده از سایت‌های معتبر و البته سایت ایران خودرو به جدیدترین قیمت محصولات این تولیدکننده پی ببرید.

 

نظر شما