شناسهٔ خبر: 55863666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اجرای طرح دستیار فناور با حضور وزیر علوم؛ پارک شیمیایی و مواد دارویی در فارس احداث شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با به صدا درآوردن زنگ طرح دستیار فناور گفت: پارک علم و فناوری فارس با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگی کند تا پارک شیمیایی و مواد دارویی در استان تاسیس شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر‌گزاری تسنیم از شیراز، محمدعلی زلفی گل در دومین روز از سفر خود به استان فارس علاوه بر بازدید از چندین پروژه عمرانی دانشگاهی در پارک علم و فناوری استان فارس حضور یافت و با به صدا درآوردن زنگ طرح دستیار فناوری در پارک علم و فناوری فارس، آغاز به کار فعالیت این دبیرخانه را اعلام کرد.

وی در این مراسم با بیان اینکه استان فارس در بسیاری از عرصه‌ها مرزشکن بوده و این ظرفیت در آن وجود دارد که در آینده نیز این مرزشکنی و پیشرو بودن در علم ادامه یابد، اظهارداشت: استفاده از ظرفیت خیرین برای سلامت مردم و نواوری‌های خاصی در هر قسمت این استان وجود دارد که می‌تواند سرمشق قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان فارس می‌تواند سرمشق دیگر استان‌‌‌ها باشد، گفت: دانشگاهی بودن و اهل دانشگاه بودن مدیریت ارشد استان می‌تواند یک فرصت استثنایی برای این استان باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اعلام آمادگی استاندار فارس برای فعالیت‌های علمی و فناورانه افزود: پارک علم و فناوری فارس با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگی کند تا پارک شیمیایی و مواد دارویی در استان تاسیس شود و از ظرفیت‌های کل استان استفاده شود.

زلفی‌گل با بیان اینکه یک درصد از اقلام شیمیایی تولیدی در دنیا در ایران تولید شود، عنوان کرد: این یک درصد حداقل است که با توجه به ظرفیت علمی کشور بیش از اینها باید باشد که اگر این محقق شود بیکاری در رشته‌های مختلف تحصیلی برطرف می‌شود‌.

وی با تاکید بر اینکه با مدیریت استاندار فارس و تامین زمین این پارک شیمیایی ایجاد شود، افزود: انتظار داریم که شهر شیراز و دانشگاه شیراز مرزشکن باشند که احداث پارک شیمیایی و کشاورزی یکی از این نقاط مرزشکنی است‌‌.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: شیراز شهر شعر و شعور است باید مرزشکن و الگوساز در علم و فناوری باشد و افق‌های جدید را به روی مدیران و مسئولان باز کند.

امین ذوالقدر، رئیس پارک علم و فناوری استان فارس نیز در این دیدار و بازدید با بیان اینکه امروز به صورت رسمی طرح دستیار اجرایی می‌شود؛ گفت: این طرح بر مبنای ارزیابی دانشجویان و شرکت‌ها اجرا می‌شود و همه مقاطع تحصیلی تحت یک شرایطی می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در فراخوان اول بیش از 28 هزار نفر شرکت کردند، افزود: در نهایت مدرک 5 هزار دانشجو تایید شد که در شرکت‌های تایید شده پارک‌‌های علم و فناوری پذیرفته و امروز تعدادی از آنها مشغول می‌شوند.

ذوالقدر با بیان اینکه سیاست ما همکاری و ارتباط با دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه شیراز است، عنوان کرد: راه‌اندازی پردیس در دانشگاه شیراز و مرکز رشد در دانشگاه صنعتی از جمله اقداماتی است که در راستای رشد فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان انجام شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس با اشاره به محدودیت اراضی در پارک علم و فناوری استان عنوان کرد: با همکاری استانداری بنا شد که 100 هکتار از اراضی اطراف به پارک اضافه شود تا عقب‌ماندگی استان فارس در این حوزه برطرف گردد.

ذوالقدر با بیان دره فناوری در دانشگاه شیراز و اینکه می‌تواند کل کشور را به لحاظ علمی و فناوری تغذیه کند، افزود: امید است که به عنوان قلب دانشگاه پیگیری شود.

براساس این گزارش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه از شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های فناورانه؛ برج فناوری بازدید کرد و بر سر مزار شهید گمنام این مرکز حاضر شد و ادای احترام‌ کرد.

بازدید از سایت دانشگاه هنر شیراز که در حال حاضر عملیات دیوار کشی محوطه سایت در حال اتمام و پروژه ساخت دانشکده باستانشناسی و مرمت در حال اجرای عملیات فونداسیون و اسکلت است از دیگر برنامه‌های امروز وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود‌.

دیدار محمدعلی زلفی گل با استاد ملک حسینی پدر پیوند اعضا و بازدید از پروژه دانشکده علوم پایه دکتر گل‌افشانی در بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا با پیشرفت بیش از 50 درصد از دیگر برنامه‌های وزیر علوم بود.

افتتاح سلف مرکزی دانشگاه صنعتی شیراز و بازدید از پروژ‌ه‌های درحال ساخت دانشگاه صنعتی شیراز ازجمله استخر دانشگاه صنعتی از دیگر برنامه‌های سفر امروز زلفی گل بود.

انتهای پیام/424 

نظر شما