شناسهٔ خبر: 55854551 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

کدال در نخستین روز هفته

دنیای‌اقتصاد : روز گذشته در سامانه کدال، اطلاعیه‌هایی در خصوص مزایده‌ها و مناقصه‌ها منتشر شد. بانک دی و ماشین‌سازی نیرومحرکه از جمله شرکت‌هایی بودند که اطلاعیه‌های خود را در خصوص نتایج برگزاری یا شرکت در مناقصه‌ها منتشر کردند. «تبرک» از بهره‌برداری خط تولید آب آشامیدنی شرکت فرعی پادراتوس خبر داد و در این میان «کرماشا» اعلام کرد، بخشی از فعالیت‌های تولیدی اوره خود را به دلیل بروز مشکلات فنی، متوقف کرده است. درآمدهای شفارس نیز در مردادماه با افزایش ۲۶درصدی نسبت به ماه گذشته همراه بوده است.

صاحب‌خبر -

«شکام»: شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز، از تولید محصول جدید شرکت خبر داد. این محصول داروی «متفورمین» نام دارد که یکی از پرکاربردترین داروهای دیابت است.

«وتوصا»: شرکت گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران اعلام کرد، طبق قرارداد منعقدشده بین شرکت گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران و بانک صنعت و معدن بابت خرید بلوک سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و تجارت، مقرر بود تمام سهام این شرکت در توثیق بانک مذکور تا زمان اتمام اقساط قرارداد (اسفندماه ۱۴۰۰) باشد. در حال حاضر با توجه به پرداخت کلیه اقساط توسط شرکت گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، بانک صنعت و معدن نسبت به رفع توثیق سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و تجارت اقدام کرد.

«دی»: پیرو آگهی مزایده عمومی املاک مازاد و تملیکی بانک دی (شرکت سهامی عام) منتشرشده در تاریخ ۸ مرداد ۱۴۰۱، به اطلاع سهامداران و ذی‌نفعان می‌رساند مزایده مزبور در تاریخ مقرر برگزار و برای تعداد ۱۲ فقره املاک مزایده‌شده به بهای تمام‌شده ۴ میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان، پیشنهاد قیمت ارائه شد که پیش‌بینی سود قابل شناسایی از آن جمعا حدود ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود. به استحضار می‌رساند تعداد کل املاک مزایده‌شده در این مرحله ۲۳فقره بوده که برای ۱۲ فقره آن پیشنهاد دریافت شد.

«حفاری»: حفاری شمال در خصوص ارائه دلایل تغییرات بیش از ۳۰‌درصد سود عملیاتی دوره مالی منتهی به ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۱ این شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به استحضار می‌رساند افزایش سود عملیاتی سال‌جاری عمدتا ناشی از تسعیر ارز در دوره منتهی به ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۱ به دلیل افزایش نرخ ارز در پایان خردادماه سال‌جاری نسبت به پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ است.

«تمحرکه»: شرکت ماشین‌سازی نیرومحرکه، از برنده شدن در مناقصه خط رنگ رویه زامیاد خبر داد. این شرکت اعلام کرد، شرکت سیکو (برگزار‌کننده مناقصه)، طی ابلاغیه ارسالی مورخ  ۵/ ۰۶/ ۱۴۰۱، شرکت ماشین‌سازی نیرومحرکه (سهامی عام) در مناقصه طراحی، ساخت، بسته‌بندی، حمل، نصب و راه‌اندازی کابین پاشش رنگ رویه در سالن رنگ شرکت زامیاد، با مبلغ ۱۱میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به عنوان برنده اعلام شد. لازم به ذکر است به محض انعقاد قرارداد مراتب از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران خواهد رسید. همچنین به اطلاع می‌رساند رفع مشکل تهیه ضمانت‌نامه بانکی به‌منظور دریافت پیش‌پرداخت توسط شرکت در حال انجام است که به محض حصول نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

«کرماشا»: شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه، از توقف بخشی از فعالیت‌های شرکت به دلیل بروز مشکلات فنی در واحد اوره خبر داد. این توقف از تاریخ ۵/ ۰۶/ ۱۴۰۱ آغاز شده و تاریخ برآوردی برای شروع مجدد فعالیت تعیین نشده است.

«هلد تجلی معادن»: شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در خصوص نتایج برگزاری مزایده اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی شرکت تجلی به تعداد ۳پارتی به مبلغ ۲۴میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برنده این مزایده شده است. مبلغ ۹میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به عنوان ضمانت‌نامه بانکی ارائه شده است.

«تبرک»: شرکت گروه کارخانه‌های صنعتی تبرک، از راه‌اندازی خط تولید آب آشامیدنی در شرکت‌های فرعی خبر داد. بهره‌برداری از خط تولید آب آشامیدنی بسته‌بندی با ظرفیت سالانه ۱۰‌هزار تن در شرکت فرعی پادراتوس و اخذ پروانه آن از وزارت جهاد کشاورزی و اخذ پروانه بهداشتی ساخت از مدیریت نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی ساخت از مدیریت نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو از تاریخ ۵/ ۰۶/ ۱۴۰۱، آغاز شده است.

«سباقر»: شرکت سیمان باقران در مردادماه سال‌جاری، حدود ۷۵‌هزار تن سیمان و کلینکر تولید کرده و به فروش رسانده است. مجموع درآمد این شرکت در مردادماه نیز، حدود ۳۷ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان بوده و این محصولات با نرخ متوسط ۵۱۱‌هزار تومان به ازای هر تن به فروش رسیده است. این شرکت در تیرماه نیز درآمدی در حدود ۳۷ میلیارد تومان داشته است.

«لخزر»: صنعتی پارس‌خزر نیز در مردادماه سال‌جاری، حدود ۲۸‌هزار دستگاه، وسایل سرمایشی و گرمایشی را با نرخ متوسط یک‌میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان به ازای هر دستگاه، ۱۴‌هزار دستگاه محصول پخت و پز را با نرخ یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان به ازای هر دستگاه و ۲۳‌هزار محصول غذاساز را با نرخ یک‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان به ازای هر دستگاه به فروش رسانده است. درآمد شرکت در این مدت، ۱۴۳ میلیارد تومان بوده که نسبت به تیرماه، با ۹‌درصد کاهش همراه بوده است.

«شفارس»: صنایع شیمیایی فارس، ۴۷۸ تن از پودر‌های قلب‌گیری را با نرخ ۵۳ میلیون تومان به ازای هر تن در بازار داخل و ۱۵تن از این محصول را با نرخ ۲۳ میلیون تومان به ازای هر تن در بازار خارج از کشور به فروش رسانده است. همچنین ۴‌هزار و ۲۰۰ تن انواع رزین را با نرخ ۸ میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان در داخل کشور به فروش رسانده و ۲۲۹ تن از همین محصول را با نرخ ۱۰میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان به ازای هر تن به خارج از کشور صادر کرده است. مجموع درآمد شرکت در مردادماه، ۶۶ میلیارد و ۵۰۰تومان بوده که نسبت به ماه پیش از آن ۲۶‌درصد افزایش یافته است.

نظر شما