شناسهٔ خبر: 55852839 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

زور و اجبار در قانون جوانی جمعیت مطرح نیست

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری توضیحاتی در رابطه با آخرین اخبار مربوط به حوزه بانوان و خانواده در کشور ارائه کرد.

صاحب‌خبر -
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا، انسیه خزعلی روز گذشته در نشست خبری با برخی از اصحاب رسانه، درخصوص محدود شدن غربالگری در قانون جوانی جمعیت توضیح داد: در قانون جوانی جمعیت زور و اجبار مطرح نیست. غربالگری حذف نشده بلکه نظام‌مند شده است. مثل کشور انگلیس و بسیاری از کشورهای اروپایی در شرایطی که ریسک باشد غربالگری توسط پزشک توصیه می‌شود. برای مثال اگر سن خانم بالای ۳۵ سال باشد و یا در بین بستگانش سابقه بیماری خاص وجود داشته باشد وظیفه پزشک است که توصیه به غربالگری کند. غربالگری منع نشده است و اگر خانم خودش درخواست کند پزشک می‌تواند غربالگری را بنویسد.
خزعلی افزود: در حال حاضر سن ازدواج بالاست و متوسط سن ازدواج ۲۹ تا ۳۲ سال است و این رده سنی برای زنان و مردان پایین نیست. در مجموع در متوسط ایران کودک‌همسری غلبه ندارد اما وظیفه رفع همان مقدار کم که ظلم و اجحافی در حق بچه‌ها می‌شود را بر‌عهده داریم.
وی درخصوص فراگیر شدن بیمه زنان خانه‌دار، با بیان اینکه این امر نیازمند بودجه است، بیان داشت: در حال حاضر مقدار پرداخت خانم‌ها زیاد و سهم دولت کم است و این امر باید فراگیری بیشتری داشته باشد. در قانون جوانی جمعیت این امر از روستاها عملیاتی می‌شود و زنان خانه‌دار روستایی دارای سه فرزند بیمه می‌شوند و سپس به شهرها گسترش پیدا می‌کند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما