شناسهٔ خبر: 55837810 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

جمهوری آذربایجان کنترل شهر لاچین را به دست گرفت

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان اعلام کرد: کنترل شهر لاچین رسماً به این کشور واگذار شده و نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان هم‌اکنون در شهر مستقر شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش آران نیوز به نقل از اسپوتنیک، «الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجام اعلام کرد که نیروهای این کشور کنترل کامل شهر «لاچین» در قره‌باغ کوهستانی را به دست گرفته‌اند.

الهام علی‌اف با انتشار پیامی در توئیتر «با تبریک به مردم لاچین و آذربایجان» نوشت: ما آذربایجانی‌ها به شهر لاچین برگشتیم. ارتش آذربایجان هم‌اکنون در شهر لاچین مستقر شده، روستاهای زابوخ و سوس تحت کنترل درآمدند»

به نوشته اسپوتنیک، لاچین در مسیر بین شهر خانکندی در قره‌باغ و ارمنستان قرار دارد. هم‌اکنون ارمنستانی‌ها و نیروهای حافظ صلح روسیه نیز منطقه لاچین را ترک کرده‌اند.

پس از جنگ ۴۴ روزه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ، دو کشور با میانجی‌گری روسیه توافق آتش‌بس را امضا کردند. بر اساس این توافق‌نامه سه‌جانبه، کنترل شهر لاچین به جمهوری آذربایجان واگذار شده است. شهر لاچین و مناطق و روستاهای پیرامون آن در سال ۱۹۲۲ به کنترل ارمنستان درآمد و دولت آذربایجان در سال‌های اخیر خواستار خروج نیروهای ارمنستان از این منطقه شده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما