شناسهٔ خبر: 55832514 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -
 
 
پیروزی استقلال و تساوی شمالی‌ها در هفته سوم لیگ برتر
مسابقات هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری ۴ دیدار روز پنج‌شنبه هفته گذشته در شهرهای تهران، اصفهان، مسجدسلیمان و قائم‌شهر پیگیری شد.
استقلال در ورزشگاه آزادی و در روزی که بانوان کشورمان برای اولین بار می‌توانستند یک دیدار لیگ برتر را از نزدیک تماشا کنند، با یک گل بر مس کرمان غلبه کرد.آبی‌ها که در این مسابقه میزبان بیش از 500 هوادار بانو بودند، به لطف گل دقیقه 75 کوین یامگا برتری دشواری به دست آوردند که اولین پیروزی خانگی آنها محسوب می‌شد. حسین‌خانی در نشست خبری پیش از مسابقه گفته بود که امیدوار است بازیکنانش جادوی دیگری از خود نشان دهد. با این حال کادر فنی استقلال توانست بازیکنان مس را خنثی کند و اجازه ندهد آنها جادویی از خودشان نشان بدهند.
استقلال در این دیدار با ترکیب سیدحسین حسینی(کاپیتان)، عارف غلامی، رافائل سیلوا، صالح حردانی (82- جعفر سلمانی)، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور (82- سعید مهری)، آرش رضاوند (71- پیمان بابایی)، کوین یامگا، محمد محبی (71- آرمان رمضانی) و سجاد شهباززاده (55- مهدی قائدی) به میدان رفت.
دومین دیدار از هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر شامگاه روز پنجشنبه در اصفهان و بین تیم‌های ذوب آهن و مس رفسنجان برگزار شد که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.در این دیدار حبیب فرعباسی ضربه پنالتی منشا را در وقت‌های اضافه نیمه اول مهار کرد. 
در قائمشهر تیم فوتبال نساجی در روزی که پس از ماهها ورزشگاه وطنی را به روی خود بازشده دید، برابر ملوان به تساوی ۲ به ۲ رسید. در این دیدار که با حضور وزیر ورزش و معاون رئیس‌جمهور برگزار شد، ورزشگاه وطنی پس از باز‌سازی بازگشایی شد.کریم اسلامی(۹) و علیرضا ابراهیمی(۷۹) برای تیم نساجی گل زدند. سجاد بازگیر(۱۳) و مسعود زائرکاظمینی(۶۷) برای ملوان گل زدند.
در دیگر دیدار برگزار شده تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان میزبان پیکان بود که شاگردان مجتبی حسینی توانستند ۲ بر یک تیم مسجدسلیمانی را شکست دهند.در این دیدار پیمان زنجیری(۹۵- پنالتی) برای نفت مسجدسلیمان و سامان فلاح(۷۱) و منصور قربانی(۹۲) برای پیکان گلزنی کردند تا در نهایت دربی شمال بدون برنده به پایان برسد.
 چهار دیدار باقی مانده هفته دیشب برگزار شد که نتایج آن به چاپ روزنامه نرسید.
بایرن مونیخ، بارسلونا و اینتر در گروه مرگ لیگ قهرمانان اروپا
مراسم قرعه‌کشی فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد که بر اساس آن یاران مهدی طارمی در پورتو با بایرلورکوزن که سردار آزمون را در اختیار دارد، همگروه شدند.
مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در فصل 23-2022 از ساعت 20:30 روز پنجشنبه در سالن «هالیک» شهر استانبول ترکیه برگزار شد و 32 تیم حاضر در این مرحله رقبای خود را شناختند. مهم‌ترین نکته این قرعه‌کشی همگروهی تیم‌های بایرن مونیخ، بارسلونا و اینتر بود که این اتفاق گروه سوم را تبدیل به گروه مرگ این رقابت‌ها کرد. در این بین قرعه آسان رئال مادرید و قرعه مناسب تیم‌های انگلیسی هم قابل توجه بود. همچنین هم‌گروهی تیم‌های پورتو و بایرلورکوزن که مهدی طارمی و سردار آزمون دو ملی‌پوش ایرانی را در اختیار دارند هم نکته جالب قرعه‌کشی برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود. طبق قرعه‌کشی صورت گرفته، تیم‌ها در قالب هشت گروه چهار تیمی به شرح زیر به مصاف هم خواهند رفت:
*گروه A: آژاکس، لیورپول، ناپولی و رنجرز
*گروه B: پورتو، اتلیکومادرید، بایرلورکوزن و کلوب بروژ
*گروه C: بایرن مونیخ، بارسلونا، اینتر و ویکتوریا پلزن
*گروه D: اینتراخت فرانکفورت، تاتنهام، اسپورتینگ لیسبون و المپیک مارسی
*گروه E: میلان، چلسی، سالزبورگ و دیناموزاگرب
*گروه F: رئال مادرید، لایپزیگ، شاختار دونتسک و سلتیک
*گروه G: منچسترسیتی، سویا، دورتموند و کپنهاگن
*گروه H: پاری‌سن‌ژرمن، یوونتوس، بنفیکا و مکابی
فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا روز پانزدهم شهریور 1401 آغاز می‌شود و مرحله گروهی این رقابت‌ها در روز یازدهم آبان به پایان خواهد رسید تا تیم‌های برتر روز شانزدهم آبان و بر اساس قرعه‌کشی حریفان خود در مرحله یک‌هشتم نهایی را بشناسند. فینال این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه آتاتورک استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

 

نظر شما