شناسهٔ خبر: 55832160 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

قالیباف: مجلس ساخت پنج هزار واحد مسکن محرومان را در لرستان تقبل می‌کند

رئیس‌مجلس شورای اسلامی که به لرستان سفر کرده بود گفت: قوه مقننه اعتبار ساخت پنج هزار واحد مسکونی را برای نیازمندان و مددجویان نهادهای لرستان در صورت تامین زمین مناسب تقبل می‌کند.

صاحب‌خبر -
 
 
 
به گزارش خبرگزاری ایرنا محمد باقر قالیباف که به لرستان سفر کرده بود روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری لرستان گفت: سفر دو روزه در لرستان و سفر پارسال رئیس‌جمهور حول یک محور و با برنامه‌ریزی مشخص دنبال می‌شود که مکمل هم هستند و ارزش افزوده ایجاد می‌کنند تا در برنامه هفتم اولویت‌هایی که دولت پیشنهاد می‌دهد و مجلس تصویب کند در این مسیر پیش رود.
وی اظهار داشت: ۳۲۵ روستای لرستان در برنامه رفع تنش‌های آبی بوده و تامین اعتبار شده است و اکنون نیز صحبت‌هایی شد که اعتبار لازم برای ۴۲۵ روستای دیگر لرستان را که تنش آبی دارند یک‌جا تامین شود تا این روستاها در دو سال آینده مشکلی نداشته باشند.
قالیباف اضافه کرد: مدارس، روستا و راه در برخی مناطق دلفان دچار محرومیت‌های جدی است و چگنی و دلفان پایلوت هستند تا طرح فشرده‌ای برای محرومیت زدایی از روستاها دنبال شود و توانمند‌سازی آنها صورت گیرد چراکه برخی مردم این مناطق برای کارگری روزانه به سایر استانها سفر می‌کنند.
وی درخصوص مددجویان تحت پوشش امداد و بهزیستی ادامه داد: باید برای افرادی که برای حداقل‌های زندگی دچار مشکل هستند با استاندار هماهنگی شود تا مجلس اعتبار ساخت تا سقف پنج هزار واحد مسکونی یک طبقه در مناطق محروم و روستاها را پرداخت کند.
رئیس‌قوه مقننه تاکید کرد: نگاه استاندار و مدیران استان برای حل مشکلات به مرکز نباشد چراکه گره اصلی را اراده و باور شما باز می‌کند و ما هم در مرکز اثرگذار هستیم اما تلاش اصلی بر عهده شما است.
قالیباف گفت: مجلس و دولت به دنبال تمرکززدایی از مرکز و انتقال اختیارات به استانها هستند که در برنامه هفتم به دستور رهبر بر مبنای مسئله محوری حرکت می‌کنیم.

 

برچسب‌ها:

نظر شما