شناسهٔ خبر: 55831663 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

گردش مالی 500 میلیارد تومانی باند منهدم شده طی 5 ماه

«سلطان سفید» سرشبکه قاچاق موادمخدر در جنوب شرق کشور دستگیر شد

صاحب‌خبر -
 
 
 
 
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری سرشبکه قاچاق موادمخدر در جنوب شرق کشور معروف به «سلطان سفید» و تبعه کشور افغانستان خبر داد. 
سردار احمد طاهری به خبرگزاری فارس گفت: با اقدامات اطلاعاتی پلیس مواد مخدر فراجا و پلیس مواد مخدر سیستان و بلوچستان، سرشبکه توزیع قاچاق مواد مخدر به همراه 10 نفر از همدستانش در چندین باب منزل مسکونی در نقاط مختلف سطح شهرستان زاهدان دستگیر و از متهمان چندین محموله انواع مواد مخدرصنعتی و نیمه صنعتی و 7 دستگاه خودرو و سلاح و مهمات جنگی کشف و توقیف شد. 
طاهری اظهار داشت: نامبرده سرشبکه باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر با هویت و اسامی مختلف در حوزه شمال و مرکز استان سیستان و بلوچستان به همراه ده‌ها نفر رابط و همدست در زمینه مواد مخدر صنعتی به صورت گسترده فعالیت می‌کرد. 
وی افزود: طی  بازجویی و تحقیقات صورت گرفته، حساب‌های مالی متهم موصوف در پوشش فروش لوازم یدکی خودروهای سنگین و نیمه سنگین و پارچه فروشی فعال بود به نحوی که در هریک از این مکان‌های تجاری که در خارج از استان بود چند دستگاه کارتخوان  قرار داده و از آن طریق پول را به حساب خود منتقل می‌کرده‌ درصورتی که نوعی پولشویی محسوب می‌شود و گردش مالی حساب‌های باند وی طی استعلام صورت گرفته در پنج ماهه سال جاری بالغ بر 500 میلیارد تومان بوده است. 
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر خط قرمز پلیس این استان بوده و در مقابله با پدیده خانمان سوز قاچاق مواد افیونی عزم راسخ داشته و از شهروندان می‌خواهیم اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس 110 در اختیار پلیس قرار دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما