شناسهٔ خبر: 55813038 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حماس: جنایات صهیونیست‌ها مقاومت در کرانه باختری را متوقف نخواهد کرد

سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که درگیری اشغالگران با نیروهای مقاومت در کرانه باختری نشان دهنده عزم جوانان مبارز برای مقابله با تجاوزگری رژیم صهیونیستی است و جنایت صهیونیست‌ها جریان مقاومت در کرانه باختری را متوقف نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «حازم قاسم» سخنگوی حماس تاکید کرد که  درگیری اشغالگران صهیونیست  با نیروهای مقاومت در کرانه  باختری، مانند یورش شب گذشته به روستای برقین که منجر به مجروح شدن یک نظامی صهیونیست شد،  نشان دهنده عزم و اراده جوانان ما برای مقابله با تجاوزگری رژیم صهیونیستی است.

حازم قاسم در صفحه توئیتر خود نوشت: جنایات اشغالگران صهیونیست مانع جریان مقاومت در کرانه باختری نخواهد شد.

بامداد امروز (پنجشنبه) درگیری مسلحانه شدیدی میان رزمندگان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در روستای «برقین» در جنین رخ داد.

در این درگیری یک نظامی صهیونیست از یگان «مستعربین» به شدت زخمی شد. این نظامی که جراحات وی شدید گزارش شده برای درمان به بیمارستان منتقل شد.

منابع محلی گزارش دادند که روز چهارشنبه در پی یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین و چندین خانه فلسطینی، درگیری بین مبارزان فلسطینی و این نظامیان رخ داد. در این درگیری، ده‌ها فلسطینی در اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

رژیم صهیونیستی در چند ماه اخیر بر شدت حملات خود به کرانه باختری افزوده و دست به بازداشت‌های گسترده‌ای زده است. در این میان طرفداران مقاومت فلسطین به ویژه اعضا و طرفداران جنبش جهاد اسلامی هدف اصلی این عملیات‌ها بوده‌اند.

 

نهادهای حقوق بشر فلسطینی در گزارشی اعلام کرده‌اند: رژیم صهیونیستی ماه جولای گذشته 365 فلسطینی را بازداشت کرده است.28 نفر از بازداشت‌شدگان کودک و 2 نفر نیز زن بودند.

چندی پیش، یک مرکز تخصصی فلسطینی ضمن ارائه آماری از اقدامات مقاومتی علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری نوشت، مقاومت قواعد میدانی جدیدی را وضع کرده است.

اردوگاه «جنین» در غرب شهر جنین، واقع در شمال کرانه باختری این روزها و هفته‌ها به کابوسی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است؛ اردوگاهی که همچون دیگر شهرهای کرانه باختری خبری از پرتاب سنگ و حمله با چاقو نیست، بلکه جوانان اردوگاه با سلاح گرم به سوی صهیونیست‌ها شلیک می‌کنند. می‌توان گفت که جنین در حال تبدیل به کانون مقاومت مسلحانه و غزه‌ای دیگر آن هم در شمال کرانه باختری است.

انتهای پیام/

نظر شما