شناسهٔ خبر: 55811506 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

واکنش رژیم صهیونیستی به توافق جدید هسته ای ایران/ توافق فعلی از توافق قبلی برای اسرائیل بدتر است

صاحب‌خبر -
واکنش رژیم صهیونیستی به توافق جدید هسته ای ایران/ توافق فعلی از توافق قبلی برای اسرائیل بدتر است
خبرگزاری آریا- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به سفر خود به واشنگتن برای انتقال پیامی درباره مذاکرات وین، مدعی شد توافق جدید با ایران، تهدیدی برای امنیت جهان و منطقه غرب آسیا است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، در ادامه اتهام‌زنی‌ها و لفاظی‌های اخیر مقامات رژیم موقت صهیونیستی برای جلوگیری از حصول توافق در مذاکرات وین، «بنی گانتز» وزیر جنگ تل‌آویو از چاشنی ایران‌هراسی برای نگران‌کردن کشورهای غربی استفاده کرد.
گانتز شامگاه چهارشنبه طی بازدید از «پردیس اطلاعاتی و مطالعات سایبری» واقع در بئر السبع، مدعی شد که توافق جدید با ایران، تهدیدی برای امنیت جهان و منطقه غرب آسیا است.
به نوشته وبگاه «یدیعوت آحارونوت» وی در این‌باره گفت: «این توافق، توانمندی‌های [هسته‌ای] ایران به سال‌ها قبل بازنمی‌گرداند، بلکه برای چند سال پیش رو، آنها را فقط محدود می‌کند. این توافقی است که به امنیت جهانی و منطقه‌ای آسیب می‌زند».
وزیر جنگ رژیم کودک‌کُش صهیونیستی با درخواست اعمال تحریم‌های بیشتر بر ایران، اظهار داشت: «حرکت سریع ایران به سمت تسلیحات اتمی باید به‌میزان چشمگیری به عقب بازگردانده شود. همچنین تأمین مالی نوابش در منطقه باید از خط پولی ایران قطع شود».
گانتز همچنین افزود: «عازم واشنگتن هستم تا پیام مهم و روشنی را در رابطه با مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای با ایران منتقل کنم. اسرائیل تا زمانی که بداند چگونه از خود دفاع کند، به افزایش قدرت و توانایی‌های خود ادامه خواهد داد».
این ادعاها در حالی است که وبگاه «آکسیوس» چند روز قبل به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی نوشت که دولت واشنگتن در روزهای اخیر به تل‌آویو اطمینان داده که در مذاکرات وین امتیازات جدیدی به ایران نداده است.

نتانیاهو: توافق فعلی با ایران از توافق قبلی برای اسرائیل بدتر است
نخست‌وزیرسابق رژیم صهیونیستی از احتمال شکل‌گیری توافق جدید برای رفع تحریم‌ها علیه ایران انتقاد کرد.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رئیس مخالفان کابینه حاکم این رژیم از توافقی که ممکن است میان ایران و سایر طرف‌های برجام برای رفع تحریم‌های ایران شکل بگیرد انتقاد کرده است.
نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز درباره تبعات چنین توافقی گفت: «اتفاقی که خواهد افتاد این است که کشورهای دیگر هم دنبال سلاح‌های هسته‌ای خواهند رفت.»
نتانیاهو مدعی شد: «توافق وحشتناک و خطرناکی است که یک مسیر طلایی برای رسیدن به سلاح هسته‌ای در اختیار قرار خواهد داد.»
او در ادامه ادعاهایش گفت: «فکر می‌کنم این تهدیدی برای صلح دنیا است و این چیزی است که این توافق وحشتناک تسهیل خواهد کرد. حتی از توافق اول هم بدتر است.»

تل‌آویو با توافق جدید مخالف است
«یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد که توافق موجود برای احیای برجام، «توافقی بد» است و تل‌آویو با آن مخالف است.
در حالی که تحرکات مقامات رژیم اشغالگر قدس علیه مذاکرات برجامی برای رفع تحریم‌های ایران تشدید شده است، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با برگزاری یک نشست خبری علیه ایران لفاظی کرد.
یائیر لاپید در یک نشست با خبرنگاران خارجی به آنچه «توافق بد» با ایران خواند انتقاد کرد و لفاظی مقامات این رژیم علیه ایران را تکرار کرد.
نخست‌وزیر تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا مدعی شد: «وقتی دائما خط قرمزها را جابجا می‌کنید، نمی‌توانید یک توافق خوب ایجاد کنید. از نظر ما، این توافق با استانداردهایی تعیین شده توسط رئیس‌جمهور بایدن مبنی بر جلوگیری کردن از تبدیل شدن ایران به یک کشور اتمی مطابقت ندارد».
این مقام ارشد کابینه رژیم اشغالگر قدس با لفاظی علیه ایران ادامه داد: «ما برای همه شفاف کردیم که اگر (این) توافق امضا شود، اسرائیل را مقید نمی‌کند. ما برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک کشور اتمی تلاش خواهیم کرد».
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی البته مدعی شد که این رژیم مخالف توافق با ایران نیست اما با توافق موجود مخالف است.
اظهارات یائیر لاپید در حالی مطرح شده که سخنان ضد ایرانی مقامات تل‌آویو طی روزهای اخیر بلندتر شده و همزمان تحرکات ضد ایرانی آنها هم تشدید شده است.
در همین راستا، رژیم صهیونیستی «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی این رژیم را به واشنگتن فرستاده و این مقام صهیونیست در حال دیدار با مقامات ارشد آمریکایی است.

نظر شما