شناسهٔ خبر: 55807300 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

سرپرست سابق سازمان توسعه تجارت عنوان کرد

حضور در نمایشگاه‌های بین المللی، راه کار توسعه تجارت

سرپرست سابق سازمان توسعه تجارت گفت: از ابزارهای توسعه صادرات حضور در نمایشگاه‌های بین المللی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، سرپرست سابق سازمان توسعه تجارت در نشست با میزتجارت خارجی گفت: از ابزارهای توسعه صادرات حضور در نمایشگاه‌های بین المللی است، که می تواند توانمندی‌های کشورمان را به بازارهای جهانی معرفی کند.

مودودی افزود: سالیانه حدود ۸۰ نمایشگاه در داخل کشور برپا می شود، ولی حضورمان در نمایشگاههای خارجی ۲۰ تا ۳۰ نمایشگاه است.

وی در ادامه گفت: حضور ایران در نمایشگاه‌های بین المللی بیشتر بصورت سنتی و در کشورهای همسایه مانند افغانستان یا عراق است.

سرپرست سابق سازمان توسعه تجارت درباره تفکیک وزارت بازرگانی گفت: دولت برای تنظیم بازار داخلی بیشتر به فکر تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت است و اگر بدون برنامه انجام شود، بزرگترین قربانی تجارت خارجی است.

همچنین وی در خصوص صندوق ضمانت صادرات گفت: صندوق ضمانت صادرات بیشتر در خدمت صادرات محصولات نفتی و تمایل آن بیشتر به ضمانت و بیمه کردن شرکت‌هایی با ریسک پایین است در نتیجه بخش خصوصی کمتر از این ظرفیت استفاده کرده است.

نظر شما