شناسهٔ خبر: 55805825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

امیرعبداللهیان:

سیاست تحریم‌های دیوانه‌وار غرب شکست خورده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک خبری با وزیر خارجه مالی گفت: سیاست تحریم‌های دیوانه‌وار غرب شکست خورده است.

صاحب‌خبر -
 
 
 
 
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بعد از برگزاری نخستین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و جمهوری مالی در باماکو و امضای سند این کمیسیون ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، گفت: ایران برای توسعه رابطه با قاره مهم و زیبای آفریقا اهمیت ویژه‌ای قائل است. آقای دکتر رئیسی در دولت جدید ایران بر اولویت داشتن رابطه با آفریقا به‌ویژه کشوری تاریخی و تمدنی همچون جمهوری مالی تأکید ویژه دارد.
امیرعبداللهیان افزود: اعمال فشار و تحریم‌ها علیه ملت مالی کمکی به حل مشکلات نمی‌کند و بلکه مشکلات مردم را بیشتر می‌کند. ما سال‌ها تحت فشار تحریمی آمریکا و برخی کشورهای غربی هستیم و توصیه می‌کنیم از این فرصت مالی می‌تواند برای توانمندی و استقلال بیشتر استفاده کند.
وی گفت: سیاست تحریم‌های دیوانه وار غرب شکست خورده است و ملت‌ها با استقامت، پایداری و خوداتکایی در مسیر پیشرفت خود حرکت خواهند کرد.
عبدالله دیوپ وزیر خارجه مالی نیز در سخنانی بیان کرد: امیدواریم با همکاری‌های جدید راه‌های جدیدی پیش روی ما باز شود و پروژه‌های اولویت‌دار در مالی به اجرا درآید. نفع ما در این است که با یکدیگر و با احترام متقابل کار کنیم.
امیرعبداللهیان مالی را به مقصد ‌تانزانیا ترک کرد
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (چهارشنبه) دوم شهریور ماه و در دومین مقصد سفرش به قاره آفریقا و پس از حضور در باماکو پایتخت جمهوری مالی و دیدار با مقامات این کشور راهی دارالسلام پایتخت ‌تانزانیا شد. وی در مدت حضورش در باماکو که بنا به دعوت وزیر خارجه مالی صورت گرفت، ضمن دیدار و گفت‌وگو با «عبدالله دیوپ» وزیر خارجه جمهوری مالی با «آیسمی گویتا» رئیس‌دولت انتقالی جمهوری مالی دیدار و درخصوص روابط دوجانبه و برخی مسائل بین‌المللی گفت‌وگو کرد.
گویتا در دیدار با امیرعبداللهیان با استقبال از توافقات حاصله بین دو کشور جهت تقویت همکاری‌های اقتصادی، دستاوردهای ملت ایران در مقابله با تحریم‌های ظالمانه و کسب جایگاه مهم سیاسی و اقتصادی ملت ایران در عرصه منطقه‌ای و جهانی را الگویی برای ملت مالی جهت مبارزه با زیاده‌خواهی‌های برخی دولت‌های خارجی خواند و مدیریت موفق سیاسی مسئولان ایرانی در هدایت جریان رشد اقتصادی و علمی کشور را ستود.

نظر شما