شناسهٔ خبر: 55805736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

خودنمایی پهپادهای ایرانی در رزمایش ۱۴۰۱ ارتش

صاحب‌خبر -
در نخستین روز از رزمایش مشترک پهپادی ارتش، عملیات اخلال هواپایه و اقدامات جنگ الکترونیک در حوزه پهپادی با موفقیت اجرا شد.
در ادامه اجرای اقدامات عملیاتی در نخستین روز از رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش، یگان‌های جنگ الکترونیک از نیروهای چهارگانه ارتش روش‌ها و راهکارهای جنگ الکترونیک را تمرین کردند.
امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش با اعلام این خبر گفت: عملیات اخلال ارتباطی زمین پایه در ارتباط پهپاد با ایستگاه کنترل زمینی و اخلال الکترونیک بر روی پهپادهای مهاجم نیروی حمله‌ور و کنترل این پهپادها به منظور جلوگیری از نفوذ به منطقه رزمایش از جمله اقدامات صورت گرفته در این بخش از رزمایش بود که با موفقیت توسط نیروهای نخبه و جوان ارتش جمهوری اسلامی ایران تمرین شد.
امیر سرتیپ‌دوم محمد یوسفی‌خوش‌قلب معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش درباره رزمایش پهپادی اظهار داشت: از ابتکارات و نوآوری‌های خوب پدافند هوایی در رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش بهره‌برداری از ویژگی منحصر به‌فرد پدافند هوایی از طریق پهپاد با انتقال سکوی زمین‌پایه از روی زمین به آسمان است.
وی ادامه داد: با این توضیح که سکوی زمین‌پایۀ پدافند را که شامل همۀ اقدامات ارتباطی، جنگالی، کشف، رهگیری، درگیری و مدیریت صحنه نبرد و هرگونه اقدام دیگر پدافندی می‌باشد را روی پهپاد سوار کرده‌ایم که در موقعیت‌های حجیم و پُر خطر قابل اتکاست. این ابتکار و نوآوری دست مقتدر پدافند هوایی را در آسمان بلندتر می کند و جزئیات این موفقیت حتماً در زمان مناسب توسط فرماندهان و مقامات ارتش اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی افزود: برگزاری رزمایش در این حجم وسیع نشان از توان بالا و قدرتمند ارتش دارد که به‌صورت همزمان و تحت کنترل یک فرماندهی مشترک و با نظارت و داوری تیمی از نخبه‌های نیروهای مسلح در گسترۀ ایران عزیز از آب‌های گرم خلیج فارس و دریای عمان در جنوب تا مناطق شرق، غرب، شمال و مرکز کشور انجام می‌شود.
معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: شناسایی و مراقبت جزء ماموریت‌های دائمی نیروهای مسلح است که در همین راستا در این رزمایش قرار است یک‌سری از تکنولوژی‌های به روز و جدید را در یک محیط پُرحجم سیگنالی و سایبری ارزیابی و تست کنیم.
وی افزود: در حوزۀ فرماندهی و کنترل و شبکۀ یکپارچه پدافند هوایی که یک شبکۀ بسیار عظیم، هوشمند و دانا است به‌پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای رسیده‌ایم. در حوزه‌های مدیریت صحنه‌های نبرد، سایبر، آفند، درگیری‌های راه دور و ... توانسته‌ایم قدم‌های بزرگی برداریم.
امیر سرتیپ دوم خوش‌قلب تاکید کرد: در این رزمایش دشمن کاملا شبیه‌سازی شده است. رزمایشی با این حجم و در قالب شبکه عملیات مشترک برای نخستین‌بار است که انجام می‌شود.
معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش در پایان تصریح کرد: ما در کنار ساخت تجهیزات جدید از سامانه‌های قدیمی خود نیز غافل نیستیم و آن‌ها را با توجه به نیازهای خود به روزرسانی و تقویت و استفاده می‌کنیم.

نظر شما