شناسهٔ خبر: 55789722 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

امنیتی و دفاعی

سنتکام: به دستور بایدن به تاسیسات شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران حمله کردیم/ واکنش مرندی

نیرو‌های آمریکایی شامگاه سه شنبه به دستور رئیس‌جمهور آمریکا به تاسیسات زیرساختی سوریه حمله کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایندیپندنت، سرهنگ جو بوچینو، مدیر ارتباطات سنتکام سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه هدف حمله هوایی ارتش آمریکا قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: «به دستور رییس‌جمهوری بایدن، نیروهای ارتش آمریکا روز سه‌شنبه حمله هوایی دقیقی را در دیرالزور سوریه انجام دادند.»

باشگاه خبرنگاران: رویترز هم گزارش داد که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ خود اعلام کرد: «هدف از این حملات محافظت از نیرو‌های آمریکایی در برابر حملات و  در پاسخ به حمله پهپادی ۱۵ اوت به نیرو‌های آمریکایی در سوریه بوده است.»

در بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا به تلفات احتمالی اشاره نشده است.

واکنش مرندی به ادعای سنتکام

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در واکنش به ادعای ارتش آمریکا مبنی بر حمله‌ای به تاسیسات نظامی متعلق به آن چه که «نیروهای وابسته به ایران» خوانده شده در صفحه توییترش نوشت: آمریکا مخرب‌ترین رژیم جهان است. به طور غیرقانونی سوریه را اشغال کرده و منابع آن را به تاراج می‌برد. از بازماندگان تروریست‌های داعش برای کشتن سوری‌ها و جلوگیری از بازگشت به وضعیت عادی حمایت می‌کند.

مرندی در ادامه نوشت: این حمله تروریستی به خصوص آمریکا، صرفا برای کمک به ایجاد مقبولیت برای توافق هسته‌ای انجام شده است.

اظهارات مرندی در پی ادعای سرهنگ جو بوچینو، مدیر ارتباطات سنتکام(ستاد فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکایی) مطرح شده است که گفته بود ارتش این کشور به دستور جو بایدن، رییس جمهور آمریکا حملاتی علیه تاسیسات "شبه نظامیان مورد حمایت ایران" در دیرالزور واقع در شرق سوریه انجام داده است.

نظر شما