شناسهٔ خبر: 55780130 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست خارجی

واکنش اسلامی به اظهارات گروسی/ نورنیوز: گروسی به همراه اسرائیل اصلی‌ترین مانع برای به نتیجه رسیدن مذاکرات رفع تحریم‌ها است

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ما از مدیرکل آژانس انتظار نداریم هیاهویی که ضد انقلاب و رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده اند و بیش از ۲۰ سال است که این‌ها را دامن می‌زنند و دنبال می‌کنند، اهمیت بدهد و مزاحمت برای برنامه توسعه‌ای کشور ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

محمد اسلامی در حاشیه تجدید میثاق هیأت دولت با آرمان‌های امام خمینی (س) در واکنش به اتهامات پادمانی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران، گفت: موضوع بسیار حائز اهمیت است که ایران عضو NPT است، کلیه فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران طبق ضوابط پادمان انجام می‌شود. آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران مستقر است و فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تحت نظارت دقیق خودش دارد و ایران تمام فعالیت‌های خودش را از نخستین روز با هماهنگی و ضوابط آژانس دنبال کرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: جنجال آفرینی‌هایی که رژیم صهیونیستی، منافقین و ضد انقلاب پرچمدار آن هستند، موارد اتهامی است. ما از مدیرکل آژانس انتظار نداریم هیاهویی که ضد انقلاب و رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده اند و بیش از ۲۰ سال است که این‌ها را دامن می‌زنند و دنبال می‌کنند، اهمیت بدهد و مزاحمت برای برنامه توسعه‌ای کشور ایجاد کند.

وی اظهار داشت: ما به هیچ وجه نمی‌پذیریم که مواضع و فشار‌های رژیم صهیونیستی به عنوان دستور کار مدیرکل آژانس مورد پیگیری قرار بگیرد. قدر مسلم اینکه اگر برجام یک دلیل داشته باشد، که تنها یک دلیل داشته، برای عبور و پاسخ دادن به همین اتهامات بوده که ۲۰ سال است علیه کشور مطرح می‌کنند و حرف جدیدی نیست.

اسلامی تأکید کرد: موارد ادعایی، مکان‌های ادعایی و مدارک ادعایی ساخته و پرداخته ضد انقلاب و رژیم صهیونیستی است و بار‌ها جوابش را گرفته اند. اگر قرار باشد این به عنوان یک اهرم فشار سیاسی استفاده شود، راه به جایی نخواهد برد؛ کما اینکه در برجام هم توافق کردند و کنار گذاشتند.

مانع اصلی  به نتیجه نرسیدن مذاکرات

نورنیوز، وبسایت وابسته به شورای عالی امنیت ملی نوشت: رافائل گروسی  به همراه رژیم صهیونیستی اصلی‌ترین مانع برای به نتیجه رسیدن مذاکرات رفع تحریم‌ها است.

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی,موانع مذاکرات

نظر شما