شناسهٔ خبر: 55773260 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

چاووش اوغلو: پیش‌شرطی برای گفت‌وگو با سوریه نداریم/«بشار اسد» به ازبکستان دعوت نشده است

صاحب‌خبر -

شفقنا-«مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا پیش‌شرطی برای گفت‌وگو با سوریه ندارد و هر گفت‌وگویی باید هدفمند باشد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از العربی الجدید، چاووش اوغلو اظهار داشت: گفت‌وگوها میان دستگاه‌های امنیتی سوریه و ترکیه در جریان است.

وی گفت:هیچ دیدار برنامه‌ریزی شده‌ای در نشست سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان با نظام سوریه وجود ندارد و بشار اسد به این نشست دعوت نشده است.

پیش از این برخی منابع خبری اعلام کرده بودند که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه از اردوغان و اسد برای حضور در نشست سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان دعوت به عمل آورده است و احتمال دیدار این دو در ازبکستان به میانجیگری پوتین وجود دارد.

چاووش اوغلو پیش از این گفته بود که آنکارا باید به هر نحوی که شده میان مخالفان سوری و دولت سوریه آشتی برقرار کند، زیرا در غیر این صورت «صلح پایدار» در این کشور به وجود نخواهد آمد.

آنکارا از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی به طور علنی با اعلام مخالفت شدید خود با دولت بشار اسد، از گروه‌های مخالف سوری حمایت می‌کرد، اما اینک به نظر می‌رسد که تغییر خاصی در سیاست ترکیه در برابر سوریه رخ داده است.

مخالفان دولت سوریه که از سخنان وزیر خارجه ترکیه برآشفته شده‌اند، تظاهراتی در سراسر مناطق شمال سوریه با شعار «نه به آشتی» برگزار کردند.

ترکیه در حالی بر ضرورت آشتی ملی در سوریه تأکید می‌کند که بر شمار نیروهای نظامی‌اش در مرز با سوریه افزوده است.

این خبر را در العربی الجدید ببینید.

نظر شما